Ważne informacje dla Rodziców !

Zaczarowany świat dziecka – praca plastyczna – tworzenie kompozycji z wykorzystaniem różnych materiałów, rozwijanie sprawności manualnej, kreatywności, zwrócenie uwagi na estetykę wykonania pracy, rozplanowanie powierzchni i jej zagospodarowanie.

1. Simama kaa - zabawa ruchowo-naśladowcza przy afrykańskiej piosence.




2. Czego potrzebują dzieci? - burza mózgów.


3. Zapoznanie z działalnością organizacji UNICEF.
Rodzic informuje dziecko, że istnieje organizacja, która dba o dzieci i ich prawa. Powstała ona wiele lat temu (po II wojnie światowej), aby pomagać dzieciom, zwłaszcza z państw ubogich lub objętych wojną. Ta organizacja to UNICEF.
Wysyła ona do tych państw lekarzy, nauczycieli oraz stara się, aby dzieci miały jedzenie i ubranie. Polskie dzieci, gdy jest im źle, mogą zwrócić się o pomoc do Komitetu Ochrony Praw Dziecka, który mieści się w Warszawie.
Wszystkie dzieci mają prawo do tego, żeby czuć się bezpiecznie, móc się bawić i uczyć oraz być kochane i szanowane.

4. Zaczarowany świat dziecka – praca plastyczna.

  • Podawanie przez dziecko propozycji, jak chciałoby, aby wyglądał jego zaczarowany świat.
  • Dziecko wykonuje pracę na dużym arkuszu papieru (format A3) z wykorzystaniem różnorodnych materiałów plastycznych, np. papieru kolorowego, resztek tasiemek, sznurków, folii aluminiowej, gazet, kredek...
  • Prezentowanie powstałej pracy, wypowiedzi autora na jej temat.

Zabawa popołudniowa

Bańkowe wulkany – eksperymentowanie z mydlinami. Na stoliku rozkładamy kubki plastikowe, rurki do napojów, płyn do mycia naczyń, szampon, proszek do prania, mydło w płynie, wodę w dzbanku. Rodzic proponuje, by dziecko wsypało/wlało do kubków detergenty, połączyło je z wodą i wymieszało. Następnie dziecko porównuje, co lepiej się rozpuściło, gdzie nie ma grudek, co ma płynną konsystencję, jaki ma kolor, zapach, czym się różnią roztwory. Na koniec dziecko lub rodzic dmucha w rurkę do napojów zanurzoną w cieczach i sprawdza, co się lepiej pieni. Rodzic zwraca uwagę na bezpieczeństwo podczas tego eksperymentu.

Udanej zabawy!

Dzień dziecka – święto wszystkich dzieci – słuchanie wiersza S. Daraszkiewicz Kolorowy pociąg – budzenie zainteresowania własnym świętem; wdrażanie do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się całymi zdaniami; rozwijanie zainteresowania życiem ludzi w innych krajach i obszarach klimatycznych; zwrócenie uwagi na szacunek wobec innych kultur i ras.

1. Rozwiązywanie zagadki

Co to za święto,  .............. a dorośli chętnie 
na pewno wiecie.  .............. Ich życzenia spełniają.
Obchodzą je dzieci  .............. Szczęście i radość
na calutkim świecie.  .............. panuje wkoło.
W tym dniu prezenty .............. Nawet smutasom
piękne dostają.  .............. jest wtedy wesoło.


(Międzynarodowy Dzień Dziecka)


Określanie, jak nazywa się święto wszystkich dzieci, wyjaśnienie znaczenia słowa międzynarodowy.

2. Oglądanie filmu przedstawiającego dzieci z różnych stron świata.

3. Kolorowy pociąg – słuchanie wiersza S Daraszkiewicz.

zaki 1

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.
A w pociągu olbrzymia gromada,
i na każdej stacji, ktoś jeszcze dosiada.
Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,
lecz niech każdy o sobie opowie.

Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,
daję wam w podarku, dwa duże kokosy,
a może nie wiecie, co to znaczy kokos?
To palmowy orzech, co rośnie wysoko

W niskim ukłonie, czoło chylę,
mam dla was figi i daktyle.
Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,
kto ma odwagę, niech wsiądzie.

Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i pałeczkami jem ryż z miseczki.
Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,
a mój podarek - chińska herbata.

Na zielonym stepie, stado wołów pasam,
łapię dzikie konie, przy pomocy lassa.
Lasso to jest długa, bardzo długa lina,
a moja ojczyzna, zwie się Argentyna.

Francja jest złota i zielona,
Francja ma słodkie winogrona.
Rodacy moi z tego słyną,
że robią wino, dobre wino.

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.
Kolorowy pociąg wesoła muzyka,
a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.

Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże i mknie.
Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.
Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,
a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

4. Rozmowa na temat treści wiersza:
- Jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu?
- Jak nazywały się kraje, z których pochodziły? (RPA, Arabia Saudyjska, Chiny, Argentyna, Francja).

Zwracamy uwagę na to, że dzieci w wierszu są przedstawione w bardzo uproszczony sposób. W rzeczywistości niezależnie od regionu świata, który zamieszkują, mogą różnie wyglądać, lubić różne rzeczy. Wszystkie dzieci na świecie łączy chęć zabawy, miłość do opiekunów itp. Warto porozmawiać z dzieckiem o tym, w jaki sposób należy mówić o osobach np. o innym kolorze skóry, by ich nie urazić.

5. Omówienie wyglądu flag niektórych państw i ich przeliczenie.
Ułożenie działania: 1+1+1+1+1+1=6

zaki 2

6. Dziecko na spacer – dziecko do domu – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dziecko rozkłada na podłodze mały ręcznik – to będzie jego dom. Na hasło: Na spacer, biega swobodnie po pokoju, na hasło: Do domu, jak najszybciej i jak najciszej wchodzi do domu, przybierając w nim określoną pozycję, np. siad skrzyżny. Po pewnej chwili rodzic ponownie woła: Na spacer. Dziecko wybiega i zależnie od tego, jakie polecenie wyda rodzic, podskakuje na jednej nodze, idzie tyłem, chodzi na czworakach itp.

7. W Dniu Dziecka chciałbym – zabawa słowna.
Dziecko mówi, jakie prezenty chciałoby dostać w Dniu Dziecka, ale wymawia ich nazwy z podziałem na głoski, np. p-l-e-c-a-k – plecak, l-a-l-k-a – lalka, s-a-m-o-l-o-t – samolot...

Zabawa popołudniowa
Dzieci z całego świata – praca z obrazkiem.
Spójrz na ilustrację umieszczoną poniżej, policz i odpowiedz na pytania:
- Ilu jest chłopców, a ile dziewczynek?
– Ile dzieci ma czarne włosy?
– Ile dziewczynek ma dwa kucyki?
– Ile dzieci ma krótkie włosy?
– Ile dziewczynek ma opaskę na głowie?
Świetnie….. na pewno bez problemu poradziliście sobie z tymi pytaniami.

zaki 3

Jeśli macie wolną chwilke, obejrzyjcie film i przypomnijcie sobie wiadomości na temat okresu Wielkanocnego, który właśnie się kończy. 

Kończy się już ulubiony miesiąc maryjny - maj. Pamiętacie Maryję, mamę Jezusa, pamiętacie jak przyszedł do Niej i anioł, powiedział Jej czego pragnie od Niej Bóg.  I Maryja  powiedziała Bogu TAK. I jak poszła do św. Elżbiety a potem urodził się Jezus...dalej dopowiedzcie sami- następne wydarzenia.

Pamiętacie?.. Ja dopowiem, że pod koniec tej historii Maryja była razem z przyjaciółmi Jezusa i zstąpił na Nich Duch Św. W filmie, który proponuję będzie o tym wydarzeniu. Po filmie możecie narysować, piękne majowe kolorowe kwiatki i ofiarować je swoim mamusiom.

Obejrzyj film „Brat Franciszek. Kim jest Duch Święty?” w YouTube
https://youtu.be/_GgjWP32Bvo

 Wysłuchajcie piosenki:

następnie narysujcie portret swojej rodziny

  1. Syn mojej mamy to mój ......
  2. To jest zagadka niezwykle prosta: kim jest dla ciebie twojej mamy siostra?
  3. Ta dziewczynka i ten chłopak jedną mamę mają.
  4. Odgadnij i powiedz prędko jak się nazywają?
  5. Mama i tata to twoi .....
  6. Problem to jest bardzo łatwy kim jest dla mnie tata mojego taty?
  7. Pomyśl, a łatwa będzie zagadka Kim jest syn syna twojego dziadka ?
  8. Jak my nazywamy mamę naszej mamy?

"Pieczenie ciasta" - dziecko naśladuje czynności wykonywane podczas przygotowywania ciasta.

  • Lewą rękę wyciągamy przed siebie i zginamy w łokciu (w ten sposób trzymamy przed sobą naczynie).
  • Ucieramy składniki na ciasto kręcąc prawą ręką 8 razy.
  • 4 razy wycieramy ręce.
  • 4 razy strzepujemy mąkę z fartuszka.
  • Wbijamy 4 jajka
  • Prawą ręką sięgamy za lewe ramię, bierzemy jajko, rozbijamy je o ramię, wlewamy jajko do naczynia mówiąc CHLUP i wyrzucamy skorupki przez lewe ramię mówiąc SIUP.
  • Wbijamy jeszcze jedno jajko prawą ręką i ostatnie lewą.
  • Zagniatamy ciasto 8 razy.
  • Ozdabiamy kremem lub posypujemy bakaliami /8 razy/.
  • Gotowym ciastem częstujemy osoby po prawej i lewej stronie.

Masażyk – dziecko siada plecami do mamy/taty, rodzic ruchem ilustruje dziecku treść wiersza.

Płynie sobie rzeczka,

Idzie pani na szpileczkach,

Idzie słoń, stado słoni,

Idzie koń stado koni,

Świecą dwa słoneczka,

Idzie sobie szczypaweczka,

Pada drobniutki deszczyk,

Czy czujesz dreszczyk?

Ważne informacje

Szanowni Państwo, opłaty za przedszkole wnosimy do 7go dnia miesiąca.

Numer konta:
98 1020 4795 0000 9902 0278 2969

Powyższy numer konta nie służy do wnoszenia opłat za rytmikę, logopedię i inne zajęcia dodatkowe.

My dbamy o wasze pociechy
twittergallerycontact