Ważne informacje dla Rodziców !

Dzień dobry, dziękujemy naszym Żakom za uczestnictwo w nauczaniu zdalnym.

Ten rok był trudniejszy niż inne, lecz pokazał, że poradzicie sobie w każdej sytuacji!

W nagrodę za Wasze starania otrzymujecie od nas Dyplom Mistrzów Zdalnej Edukacji.

Gratulujemy ! 

Jezus ze mną spotkać się chce do swego stołu zaprasza mnie. Posłuchajcie lekcji o Białym Chlebie.

Mały sportowiec w domu - zestaw ćwiczeń gimnastycznych – rozładowanie nadmiaru
energii; kształtowanie różnych umiejętności i sprawności; aktywne spędzanie czasu w domu.


Zapraszam do wspólnych ćwiczeń ruchowych z panią Marzeną.

Mam nadzieję, że daliście radę!

Zabawa popołudniowa
Skarby w szufladach – rozwijanie spostrzegawczości.
Tomek i Wojtek, jak inni chłopcy, lubią zbierać różne skarby. W szufladzie Wojtka są trzy przedmioty, których nie ma Tomek. Czy umiesz je odszukać? Pokoloruj je.

zaki 7

Kiedy jesteś sam – zabawy przy piosence – rozwijanie pamięci słuchowej; doskonalenie poczucia rytmu; uwrażliwianie na zmiany tempa; rozwijanie umiejętności wokalnych.


1. A ram sam sam – zabawa taneczno-ruchowa.




2. Kiedy jesteś sam – słuchanie piosenki.
http://chomikuj.pl/Dorena72/Piosenki+dla+dzieci/piosenki+dla+dzieci++cd/31+-+Kiedy+jeste*c5*9b+sam+(1_10),2620118451.mp3(audio)

3. Rozmowa na temat piosenki.
- Określanie jej tempa, nastroju, treści, wymienianie powtarzających się elementów.
- Czy lubisz być sam? - wypowiedź dziecka, podawanie przykładów, co mogą robić dzieci, kiedy znajdą się w takiej sytuacji.


4. Nauka tekstu piosenki fragmentami, metodą ze słuchu.


5. Wyklaszcz rytm – zabawa rytmiczna.
Dziecko spaceruje swobodnie po pokoju. Kiedy usłyszy refren piosenki, zatrzymuje się i wyklaskuje rytm, powtarzając słowa piosenki.


6. Moja improwizacja – wymyślanie słów.
Dziecko śpiewa drugą zwrotkę piosenki i wymyśla inne słowa – zamiast: Zaśpiewaj o kotku, co mruga na płotku, np. Zaśpiewaj o smoku, co leży na boku...; Zaśpiewaj o kurze, co chodzi po rurze...; Zaśpiewaj o ptaszku, co ćwierka w tym lasku...


7. Kolorowe dzieci – taniec z rodzicem.
https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4
Podczas słuchania zwrotki dziecko pląsa po pokoju. W czasie refrenu wspólnie z rodzicem klaszcze w dłonie – naprzemiennie we własne, w jedną, we własne, w drugą, w obie, we własne (na koniec dwa razy we własne).

Zabawa popołudniowa
O jakim zwierzątku myślę? - zabawa rozwijająca umiejętność klasyfikowania i definiowania. Dziecko myśli o dowolnym zwierzątku, np. o motylu, rysuje je na kartce, a następnie chowa kartkę. Rodzic zadając pytania, odgaduje, co dziecko narysowało. Przykładowe pytania: Czy zwierzątko, o którym pomyślałeś, żyje na łące? Czy potrafi latać? Czy jest kolorowe? Czy lubi spijać nektar z kwiatów? Dziecko udziela odpowiedzi tak lub nie. Rodzic odgaduje: To jest motyl. Dziecko potwierdza, pokazując narysowanego wcześniej motyla. Zabawę powtarzamy, zamieniając role.


Wesołej zabawy!

Zabawa w chowanego – opowieść matematyczna – rozwijanie umiejętności matematycznych; utrwalenie znajomości liczebników głównych i porządkowych.


1. Lunamuk – przedstawienie bohatera opowieści z wykorzystaniem wiersza E. Szelburg-Zarembiny.


Przy Eskimosce mamie,
przy Eskimosie tacie
mały Eskimos Lunamuk
w lodowej żyje chacie.
Jest niski, krępy,
przy tym – zuch!
Więc nic dziwnego chyba,
że polują z tatą
we dwóch
na foki i na wieloryba.
zaki 4


2. Opowiadanie rodzica o Lunamuku.

 zaki 5

Na dalekiej Północy, w małej eskimoskiej wiosce, mieszka nasz Lunamuk. Nosi ubranie z futra foki i mieszka w igloo. Lunamuk pomaga swoim rodzicom. Nie tylko poluje z tatą, ale do jego obowiązków należy również karmienie psów zaprzęgowych. Są one niezbędne. Ciągną sanie, którymi ojciec chłopca jeździ na zakupy i na polowania. Jeden z psów o imieniu Su jest wiernym przyjacielem Lunamuka. Przyprowadził go nawet do domu, kiedy podczas zamieci śnieżnej chłopiec zgubił drogę. Chłopiec nie tylko go karmi, czesze i zabiera na długie wyprawy, ale także uczy różnych sztuczek. Najbardzie lubią jednak bawić się w chowanego. Raz chłopiec, a raz pies chowają się za igloo. Kiedy chowa się Su, Lunamuk mówi wtedy taką wyliczankę: „Jeden niedźwiedź, misie dwa, ty się chowasz, a nie ja. Mors i mors – to morsy dwa: chowaj się , a kryję ja”. Kiedy Lunamuk kończy wyliczankę, to Su już siedzi za którymś z domków. Chłopiec zagląda za nie, a kiedy jest od niego daleko, pies biegnie do miejsca, w którym Lunamuk mówił wyliczankę i głośnym szczekaniem oznajmia, że się „zaklepał”. Ale nie zawsze mu się to udaje. Czasami chłopiec szybko odnajduje Su i zaklepuje go, mówiąc: „Jeden, dwa, trzy, za tym domkiem byłeś ty. Jesteś zaklepany, ja będę schowany”. Wtedy Lunamuk się chowa, a Su szuka. Kiedy odnajdzie swojego pana, popisuje się i wesoło merda ogonem.

3. Zabawa w chowanego.
Potrzebnych będzie 10 małych talerzy, kartoniki z cyframi 1-10 oraz guzik.
- Dziecko liczy kolejne talerze i umieszcza pod nimi kartoniki z odpowiednią cyfrą.
- Odwraca się tyłem do rodzica, a on chowa guzik pod dowolny talerz.
- Dziecko odwraca się i podaje propozycję, pod którym talerzem może być guzik;
prawidłowo posługuje się liczebnikami porządkowymi. Sprawdza swoją propozycję, podnosząc talerz do góry. Jeśli dziecko odnajdzie, przy powtórzeniu zabawy to ono chowa guzik, a rodzic podaje propozycje.

Zabawa popołudniowa
Korale i bransolety – tworzenie kompozycji przestrzennych.
Rodzic zaprasza dziecko do wykonania biżuterii dla siebie lub mamy. Na stole są zebrane materiały: surowy makaron, żyłka lub wstążka, koraliki, piórka, filce, guziki, słomki (można je pociąć na odcinki dowolnej długości i z kilku kawałków nawleczonych na sznurek zrobić np. bransoletkę). Dziecko łączy materiały w dowolny sposób, stara się komponować ozdoby, dobierając elementy pod względem koloru, kształtu (takie same bądź inne) i stworzyć niepowtarzalne i oryginalne wzory biżuterii.

zaki 6


Miłego popołudnia!

Zaczarowany świat dziecka – praca plastyczna – tworzenie kompozycji z wykorzystaniem różnych materiałów, rozwijanie sprawności manualnej, kreatywności, zwrócenie uwagi na estetykę wykonania pracy, rozplanowanie powierzchni i jej zagospodarowanie.

1. Simama kaa - zabawa ruchowo-naśladowcza przy afrykańskiej piosence.




2. Czego potrzebują dzieci? - burza mózgów.


3. Zapoznanie z działalnością organizacji UNICEF.
Rodzic informuje dziecko, że istnieje organizacja, która dba o dzieci i ich prawa. Powstała ona wiele lat temu (po II wojnie światowej), aby pomagać dzieciom, zwłaszcza z państw ubogich lub objętych wojną. Ta organizacja to UNICEF.
Wysyła ona do tych państw lekarzy, nauczycieli oraz stara się, aby dzieci miały jedzenie i ubranie. Polskie dzieci, gdy jest im źle, mogą zwrócić się o pomoc do Komitetu Ochrony Praw Dziecka, który mieści się w Warszawie.
Wszystkie dzieci mają prawo do tego, żeby czuć się bezpiecznie, móc się bawić i uczyć oraz być kochane i szanowane.

4. Zaczarowany świat dziecka – praca plastyczna.

  • Podawanie przez dziecko propozycji, jak chciałoby, aby wyglądał jego zaczarowany świat.
  • Dziecko wykonuje pracę na dużym arkuszu papieru (format A3) z wykorzystaniem różnorodnych materiałów plastycznych, np. papieru kolorowego, resztek tasiemek, sznurków, folii aluminiowej, gazet, kredek...
  • Prezentowanie powstałej pracy, wypowiedzi autora na jej temat.

Zabawa popołudniowa

Bańkowe wulkany – eksperymentowanie z mydlinami. Na stoliku rozkładamy kubki plastikowe, rurki do napojów, płyn do mycia naczyń, szampon, proszek do prania, mydło w płynie, wodę w dzbanku. Rodzic proponuje, by dziecko wsypało/wlało do kubków detergenty, połączyło je z wodą i wymieszało. Następnie dziecko porównuje, co lepiej się rozpuściło, gdzie nie ma grudek, co ma płynną konsystencję, jaki ma kolor, zapach, czym się różnią roztwory. Na koniec dziecko lub rodzic dmucha w rurkę do napojów zanurzoną w cieczach i sprawdza, co się lepiej pieni. Rodzic zwraca uwagę na bezpieczeństwo podczas tego eksperymentu.

Udanej zabawy!

Dzień dziecka – święto wszystkich dzieci – słuchanie wiersza S. Daraszkiewicz Kolorowy pociąg – budzenie zainteresowania własnym świętem; wdrażanie do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się całymi zdaniami; rozwijanie zainteresowania życiem ludzi w innych krajach i obszarach klimatycznych; zwrócenie uwagi na szacunek wobec innych kultur i ras.

1. Rozwiązywanie zagadki

Co to za święto,  .............. a dorośli chętnie 
na pewno wiecie.  .............. Ich życzenia spełniają.
Obchodzą je dzieci  .............. Szczęście i radość
na calutkim świecie.  .............. panuje wkoło.
W tym dniu prezenty .............. Nawet smutasom
piękne dostają.  .............. jest wtedy wesoło.


(Międzynarodowy Dzień Dziecka)


Określanie, jak nazywa się święto wszystkich dzieci, wyjaśnienie znaczenia słowa międzynarodowy.

2. Oglądanie filmu przedstawiającego dzieci z różnych stron świata.

3. Kolorowy pociąg – słuchanie wiersza S Daraszkiewicz.

zaki 1

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.
A w pociągu olbrzymia gromada,
i na każdej stacji, ktoś jeszcze dosiada.
Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,
lecz niech każdy o sobie opowie.

Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,
daję wam w podarku, dwa duże kokosy,
a może nie wiecie, co to znaczy kokos?
To palmowy orzech, co rośnie wysoko

W niskim ukłonie, czoło chylę,
mam dla was figi i daktyle.
Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,
kto ma odwagę, niech wsiądzie.

Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i pałeczkami jem ryż z miseczki.
Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,
a mój podarek - chińska herbata.

Na zielonym stepie, stado wołów pasam,
łapię dzikie konie, przy pomocy lassa.
Lasso to jest długa, bardzo długa lina,
a moja ojczyzna, zwie się Argentyna.

Francja jest złota i zielona,
Francja ma słodkie winogrona.
Rodacy moi z tego słyną,
że robią wino, dobre wino.

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.
Kolorowy pociąg wesoła muzyka,
a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.

Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże i mknie.
Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.
Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,
a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

4. Rozmowa na temat treści wiersza:
- Jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu?
- Jak nazywały się kraje, z których pochodziły? (RPA, Arabia Saudyjska, Chiny, Argentyna, Francja).

Zwracamy uwagę na to, że dzieci w wierszu są przedstawione w bardzo uproszczony sposób. W rzeczywistości niezależnie od regionu świata, który zamieszkują, mogą różnie wyglądać, lubić różne rzeczy. Wszystkie dzieci na świecie łączy chęć zabawy, miłość do opiekunów itp. Warto porozmawiać z dzieckiem o tym, w jaki sposób należy mówić o osobach np. o innym kolorze skóry, by ich nie urazić.

5. Omówienie wyglądu flag niektórych państw i ich przeliczenie.
Ułożenie działania: 1+1+1+1+1+1=6

zaki 2

6. Dziecko na spacer – dziecko do domu – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dziecko rozkłada na podłodze mały ręcznik – to będzie jego dom. Na hasło: Na spacer, biega swobodnie po pokoju, na hasło: Do domu, jak najszybciej i jak najciszej wchodzi do domu, przybierając w nim określoną pozycję, np. siad skrzyżny. Po pewnej chwili rodzic ponownie woła: Na spacer. Dziecko wybiega i zależnie od tego, jakie polecenie wyda rodzic, podskakuje na jednej nodze, idzie tyłem, chodzi na czworakach itp.

7. W Dniu Dziecka chciałbym – zabawa słowna.
Dziecko mówi, jakie prezenty chciałoby dostać w Dniu Dziecka, ale wymawia ich nazwy z podziałem na głoski, np. p-l-e-c-a-k – plecak, l-a-l-k-a – lalka, s-a-m-o-l-o-t – samolot...

Zabawa popołudniowa
Dzieci z całego świata – praca z obrazkiem.
Spójrz na ilustrację umieszczoną poniżej, policz i odpowiedz na pytania:
- Ilu jest chłopców, a ile dziewczynek?
– Ile dzieci ma czarne włosy?
– Ile dziewczynek ma dwa kucyki?
– Ile dzieci ma krótkie włosy?
– Ile dziewczynek ma opaskę na głowie?
Świetnie….. na pewno bez problemu poradziliście sobie z tymi pytaniami.

zaki 3

Jeśli macie wolną chwilke, obejrzyjcie film i przypomnijcie sobie wiadomości na temat okresu Wielkanocnego, który właśnie się kończy. 

Ważne informacje

Szanowni Państwo, opłaty za przedszkole wnosimy do 7go dnia miesiąca.

Numer konta:
98 1020 4795 0000 9902 0278 2969

Powyższy numer konta nie służy do wnoszenia opłat za rytmikę, logopedię i inne zajęcia dodatkowe.

My dbamy o wasze pociechy
twittergallerycontact