Ważne informacje dla Rodziców !

Dzień dobry, dziękujemy Grupie Sowy za uczestnictwo w nauczaniu zdalnym.

Ten rok był trudniejszy niż inne, lecz pokazał, że poradzicie sobie w każdej sytuacji!

W nagrodę za Wasze starania otrzymujecie od nas Dyplom Mistrzów Zdalnej Edukacji.

Gratulujemy ! 

WITAJCIE SÓWKI!!  TO NASZ OSTATNI TYDZIEŃ ZDALNEGO NAUCZANIA. W TYM TYGODNIU OMÓWIMY TEMAT LATA I WYJAZDÓW WAKACYJNYCH.

ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA FILMU EDUKACYJNEGO

https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA

 Słuchanie wiersza pt.,,Kolorowy pociąg” D. Gellner i rozmowa kierowana dotycząca treści oraz jego nauka.

„Kolorowy pociąg”
Wycinam z papieru kolorowy pociąg.
Kolorowe koła po szynach turkoczą.
W niebieskim wagonie niebo rozgwieżdżone,
w żółtym – słońce z uśmiechem złocistym.
W czerwonym – kilka maków,
w białym – puszysty obłok,
w zielonym – wilgotne listki.
A w ostatnim – największym –
Bukiet spełnionych marzeń.

2. Rozmowa kierowana – odpowiadanie na pytania całymi zdaniami.
O czym jest wiersz?
Jaki jest w wierszu pociąg?
Co było w ostatnim wagonie?

Przypomnienie piosenki  - Jedzie pociąg z daleka 

https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio

Przypomnijmy sobie Sówki nazwy owoców, z filmem edukacyjnym.

Chętne dzieci zapraszamy do wykonania owoców z plasteliny oraz przesłanie swoich prac na nasz adres mailowy    Zobaczcie jak wykonać przykładowe owoce : ananas, arbuz i truskawka.

Zapraszamy Was do zapoznania się z propozycjami letnich deserów i ich wykonania. 

ZACHĘCAMY DROGIE SÓKI DO WYSŁUCHANIA ORAZ NAUKI PIOSENKI PT „LATO PŁYNIE DO NAS„

słowa: K. Zuchora
muzyka: K. Kwiatkowska

Raz, dwa, raz i dwa,
słońce idzie drogą,
z górki chmurki biegną dwie,

ref: Hop! Hop! - słychać w koło
Hop! Hop! - echo woła
Po jeziorze łódka mknie
lato płynie do nas

Raz, dwa, raz i dwa,
nadszedł czas zabawy,
pędzi, goni w polu wiatr
chce się z nami bawić

ref: Hop Hop....

Raz, dwa, raz i dwa
wiatr wesoło pląsa,
w górze, w chmurze, w ciszy pól
dzwoni śpiew skowronka.

„Burza”  Jan Paciorek

Szła przez pola Pani Burza,

– Co tak panią dzisiaj wkurza?

– Skąd u Pani tyle złości?

– Musi Pani mieć przykrości?

Burza błyska, grzmi i wieje,

Straszy wszystkich: – Świat zaleję,

Powywracam wszystkie drzewa,

Kto się boi – niechaj zwiewa,

Niebo całe pociemniało,

Z wichrem wszystko oszalało,

Drzewa nisko się kłaniają,

Panią Burzę przepraszają,

– Niechże Pani już przestanie,

Robić wszystkim wielkie lanie!

Burza mruczy, marszczy czoło.

Oj, nie będzie dziś wesoło

Niech się kryje, kto gdzie może,

Bo tu będzie zaraz morze,

Leje, wyje, gromy ciska,

Siódme poty z chmur wyciska.

Aż się wreszcie tak zmęczyła,

Że się stała całkiem miła.

Cicho mruczy zawstydzona,

To jest burza? – to nie ona.

Cicho wiszą chmury z nieba,

Będzie słońce – nam zaśpiewa,

Rozweseli Panią Burzę,

Burza ze słońcem w jednym chórze?

Z tego śpiewu tęcza wisi,

Ależ Pani nam kaprysi!

Ale koniec – szkoda czasu,

Słońce świeci – chodź do lasu.

Rodzic zadaje dziecku pytania:                                                          

O jakim zjawisku atmosferycznym była mowa w wierszu?

Co zrobiła Pani Burza?

Jakie inne zjawiska jej towarzyszyły ?

Co się stało, gdy się zmęczyła ?

Kto przepędził burzę ?

Czy wiecie, jak powstaje burza ?

ZAPRASZAMY WAS DO ZOBACZENIA KRÓTKICH  FILMÓW EDUKACYJNYCH

ZAPRASZAMY WAS DO ZAPOZNANIA SIĘ Z FILMEM EDUKACYJNYM  O POWSTAWANIU CHMUR I TĘCZY

PRACA PLASTYCZNA – TĘCZA

PRZEDMIOTY POTRZEBNE DO WYKONANIA TĘCZY – GĄBKA DO NACZYŃ, PĘDZEL, FARBY W KOLORACH TĘCZY ORAZ KARTKA PAPIERU. 

 

Zapraszamy Was drogie Sówki do nauki wiersza.

Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę!
Powiedz, tato, po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I... już!

"Tato, czy już lato?" B. Szelągowska

oraz do zapoznania się i nauki piosenki pt. „Tato już lato” FASOLKI

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Gdy ciepły dzień, to nawet leń
Na spacer chciałby iść
Już pora wstać i pobiec w świat
A tata jeszcze śpi
Chcę lody jeść, na drzewo wejść
I z góry patrzyć w dół
Zeskoczyć w piach i chociaż raz
Przeskoczyć z tatą rów

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Gdy ciepły dzień, popływać chcę
Przez słomkę wodę pić
Na piasku spać i trawę rwać
Do lasu z tatą iść
Maliny jeść, jagody też
W kałuży szukać żab
Tu rośnie grzyb, tam ślimak śpi
Na głowę chrabąszcz spadł

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Tato, już lato (x4)
Już brodę zgolić czas

 

 

Witajcie sówki w tym tygodniu będą zadania i zabawy związane ze zwierzętami. Zapraszamy do wspólnej zabawy!!

1.Na początek rozgrzewka przy muzyce 

DJ MIKI – Ręce do góry
https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
Śpiewające Brzdące - Silny Jak Lew
https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM
Śpiewające Brzdące - Pani Zebra
https://www.youtube.com/watch?v=uG0aRu5oX6M

2. „Jakie to zwierzę” – dzieci kończą porównania podawane przez rodziców odpowiednią nazwą zwierzęcia, np.:

• Groźny jak … (lew)
• Uparty jak … (osioł)
• Łagodny jak … (baranek)
• W wodzie czuję się jak … (ryba)
• Powolny jak … (żółw)
• Łazi po płotach jak … (kot)
• Głodny jak … (wilk)
• Mądry jak … (sowa)
• Przebiegły jak … (lis)
• Pracowity jak … (mrówka)
• Dumny jak … (paw)

3. Zagadki:

• Lata osa koło … (nosa)
• Lata mucha koło … (ucha)
• Lata bąk koło … (rąk)
• Lata pszczoła koło (czoła)
• Latają ważki koło … (paszki)
Aida - Mucha W Mucholocie
https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc

Ciekawe komu uda się odgadnąć odgłosy zwierząt. Posłuchajcie 

https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU&t=239s

4. A teraz wiersz Prosimy przeczytać dzieciom wiersz i zadać im pytania znajdujące się poniżej.

Janusz Minkiewicz
W ZOO

By kolibry przez wronę
Nie ostały zjedzone,
By przypadkiem też wrony
Nie zjadł lis wygłodzony,
Żeby lis zaś przy tym
Nie zjadł wilk z apetytem,
By pantera w chwil kilka
Nie zdążyła zjeść wilka
I pantery by tygrys
Na śniadanie nie przegryzł,
By tygrysa ( zgadliście!)
Nie zjadł lew, oczywiście...

O to dbać musi stale,
Pilnie patrząc wokoło
Stary Michał Kawalec,
Co dozorcą jest w ZOO.

Musi dbać i o siebie,
Żeby sam przypadkiem
Lwią się nie stał kolacją
Lub tygrysim obiadkiem.

Prosimy aby rodzice zapytali dzieci:

- Czy były kiedyś w zoo?
- Jak wyjaśnią swoimi słowami, czym jest zoo?
- Dlaczego niektóre zwierzęta mieszkają w zoo?
- Jak należy się zachowywać w zoo?
- Czy wolno karmić zwierzęta w zoo?

Dziecięce Przeboje - Idziemy Do ZOO
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM 

Wygibasy TV – Kto jak skacze
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

5.Kolejny wierszyk 

Z. Bronikowska
„Gdzie był Krzyś”

- Gdzie byłeś Krzysiu?
- Daleko….
W Afryce, nad rzeką Nilem!
A dwa kroki przede mną
kąpały się dwa krokodyle!
Były takie olbrzymie,
paszcze miały szerokie
jak bramy.
Nie wierzysz? No to proszę,
Możesz zapytać mamy!
A potem hipopotam
po szyję wylazł z błota,
aż śmiały się goryle.
Słonie biegały jak konie!
Były zebry, żyrafy, szakale!
A ja –
Nie bałem się wcale.
Siedziałem obok mamy
i patrzyłem… patrzyłem….
Małpy jadły figi i daktyle,
Nosorożec bawił się w strumieniu,
a tygrysy leżały pod palmą.
I lwa widziałem,
A jakże!
I chociaż było ciemno,
nie bałem go się także.
Ale zabłysło światło
i ludzie zaczęli uciekać!
Ja chciałem jeszcze zostać,
chciałem jeszcze poczekać,
ale mama…..
– O czym ty mówisz Krzysiu?
To ci się chyba śniło.
Skądże?
Naprawdę to widziałem!
To wszystko w kinie było.

Prosimy aby dzieci podzieliły na sylaby nazwy zwierząt, które wystąpiły w wierszu:
- krokodyle (kro-ko-dy-le)
- hipopotam (hi-po-po-tam)
- goryle (go-ry-le)
- konie (ko-nie)
- zebry (ze-bry)
- żyrafy (ży-ra-fy)
- szakale (sza-ka-le)
-małpy (mał-py)
- nosorożec (no-so-ro-żec)
- tygrysy (ty-gry-sy)
- lew (lew)

6. Przysłowia. Prosimy zapoznać dzieci z przysłowiami i spróbować wytłumaczyć o co chodzi:

- nie wywołuj wilka z lasu,
- człowiek człowiekowi wilkiem,
- pierwsze koty za płoty,
- żyć jak pies z kotem,
- mieć węża w kieszeni,
- gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.

Propozycje kolorowanek :
https://www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta/
https://mamotoja.pl/zwierzeta-kolorowanki-dla-dzieci,kolorowanki-artykul,7318,r1p1.html
https://czasdzieci.pl/kolorowanki/id,126dfd-zwierzeta_domowe.html
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/zwierzeta-swiata/

A może spróbujecie narysować coś sami? Tu mała pomoc 
https://www.youtube.com/watch?v=2IP6YB4FGr4

Prześlijcie nam swoje prace na naszą skrzynkę mailową Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiamy Was serdecznie 
Ciocie

Ważne informacje

Szanowni Państwo, opłaty za przedszkole wnosimy do 7go dnia miesiąca.

Numer konta:
98 1020 4795 0000 9902 0278 2969

Powyższy numer konta nie służy do wnoszenia opłat za rytmikę, logopedię i inne zajęcia dodatkowe.

My dbamy o wasze pociechy
twittergallerycontact