Ważne informacje dla Rodziców !

Dzień dobry, dziękujemy Grupie Misie za uczestnictwo w nauczaniu zdalnym.

Ten rok był trudniejszy niż inne, lecz pokazał, że poradzicie sobie w każdej sytuacji!

W nagrodę za Wasze starania otrzymujecie od nas Dyplom Mistrzów Zdalnej Edukacji.

Gratulujemy ! 

Witajcie Misiaczki! Zapraszamy do nauki i zabawy:)

 

1. Posłuchaj wiersza i odpowiedz na pytania.

Grabki w łapki

Małgorzata a Strzałkowska

Szumią rzeki i jeziora,
że na babki przyszła pora!
Babkowicze i babkarze!
Grabki w łapki! Czas na plażę!
Jeśli chrapkę masz na babkę,
zrób w wiaderku z piasku papkę,
uklep, by nie było dziury,
chwyć wiaderko dnem do góry,
po czym zrób grabkami trach!
I już babka mknie na piach.
Dla malucha i stulatka
babki to nie lada gratka!
Babkowicze i babkarze!
Grabki w łapki i – na plażę!

 

- O jakich babkach była mowa w wierszu?

- Jak się robi babki z piasku?

- Co można jeszcze robić na plaży?

2. Co widzisz na obrazku?  Nazwij kolory zabawek.

3. Pora na zagadki:)

Mama w skórę moją ten specyfik wciera, mam ochronę przed słoneckiem teraz. (krem)

Gdy nasą głowę ją założę, nic złego się stać nie może. (czapka z daszkiem)

One chronią moje oczy - żaden promyk do oka nie wskoczy. (okulary przeciwsłoneczne)

4.Wierszyk - masażyk.

Szedł sobie słoń na wycieczkę, (z wyczuciem naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni)
z tyłu na plecach miał teczkę, (rysujemy palcem prostokąt)
nos długi – trąbę słoniową (rysujemy trąbę)
i kiwał na boki głową. (ujmujemy ciało dziecka i lekko kołyszemy na boki)
Wolno szedł słonik, szurając nogami jak wielkie kloce. (naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni)
Tak ociężale jak… słonie (naciskając dłońmi na przemian, wolno przesuwamy je wzdłuż kręgosłupa do góry)
szedł sobie wolniutko po drodze.

5. Czy wiecie jak zachowuwać się nad wodą, żeby wakacje były bezpieczne? Zapraszamy do obejrzenia filmu. 

https://youtu.be/Ui-ndYWcThA

1. Posłuchaj wiersza i odpowiedz na pytania.

 

"Przyjście lata"

Jan Brzechwa


I cóż powiecie na to,
Że już się zbliża lato?

Kret skrzywił się ponuro:
- Przyjedzie pewnie furą.

Jeż się najeżył srodze:
- Raczej na hulajnodze.

Wąż syknął: - Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdnął: - Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem.

- Skąd znowu - rzekła sroka -
Nie spuszczam z niego oka

I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam je w tramwaju.

- Nieprawda! Lato zwykle
Przyjeżdża motocyklem!

- A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem.

- Nieprawda, bo w karecie!
- W karecie? Cóż pan plecie?

- Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką.

A lato przyszło pieszo -
Już łąki nim się cieszą

I stoją całe w kwiatach
Na powitanie lata. 

 

  • Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
  • Z czym koiarzy Ci się lato?

2. Zagadki

 Cóż to jest za gwiazda, co na żółto świeci, daje światło, ciepło, radują się dzieci.

(Słońce)

ż to za roślinka – jak małe słoneczko, żółte płatki wokół, na łodyżce mieszka, jak jest jeszcze mała, to ją podlewamy, a jak już dojrzeje – nasionka zjadamy.

(Słonecznik)

 

3. Policz słoneczka. Które jest najmniejsze, a które największe? 

 

 
 4. Zabawa 'Słońce i deszcz'. Dziecko maszeruje, na hasło 'słońce' - prostuje się i wyciąga ręce do góry, na hasło 'deszcz' - kuca, zasłaniając głowę rękoma.
 
 
 5. Piosenka 'Razem z latem', sł.Urszula Piotrowska
 
 
1.Chodzi złote lato
w kapeluszu z kwiatów.
W rękach ma latawiec,
biega z nim po trawie.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja,
Hopsa, hopsasa, razem z latem ja. (x2)

2. Czasem dla ochłody
lato zjada lody.
Zjada je powoli,
gardło go nie boli.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja,
Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.(x2)
 
 

Mieszkańcy polskich lasów

 

1. Jakie to ptaki?

W korę drzewa dziobem stuka,

bo robaków pod nią szuka. (dzięcioł)

Ptak drapieżny, wyjątkowy,

co ma oczy z przodu głowy. (sowa)

 

2. Posłuchaj wiersza i odpowiedz na pytania.

Może zobaczymy
Helena Bechlerowa


Idźmy leśną ścieżką
cicho, cichuteńko,
może zobaczymy
sarniątko z sarenką.

Może zobaczymy
wiewióreczkę małą,
jak wesoło skacze
z gałęzi na gałąź.

I niech nikt po lesie
nie gwiżdże, nie woła –
może usłyszymy
pukanie dzięcioła.

A może zaśpiewa
między gałązkami
jakiś mały ptaszek,
którego nie znamy.

I będzie nas witał
wesołą piosenką.
Tylko idźmy lasem
cicho, cichuteńko.

  • O jakim miejscu jest mowa w wierszu? 
  • Jak należy się w tym miehscu zachowywać?
  • Dlaczego powinniśmy być tam cicho?
  • Jakie zwierzęta miezkają w lesie?

 

3. Czy potrafisz nazwać zwierzęta znajdujące się na zdjęciach? 

 Wizyta w zoo

 

 1. Wierszyk - masażyk

 

ZOO

Bolesław Kołodziejski

 

Tutaj w ZOO jest wesoło,

Tutaj małpki skaczą w koło (skoki dłonią po okręgu)

Tutaj ciężko chodzą słonie, (naciskanie pleców wewnętrzną stroną dłoni)

Biegną niczym konie,(lekkie stukanie dłońmi zwiniętymi w pięści)

Żółwie wolno ścieżką kłapią, (powolne przykładanie dłoni za dłonią do pleców)

W wodzie złote rybki chlapią,(pocieranie pleców raz wewnętrzną, raz zewnętrzną stroną dłoni)

Szop pracz, takie czyste zwierzę,

Ciągle sobie coś tam pierze.(pocieranie dłońmi pleców)

Struś dostojnie w koło chodzi,

Spieszyć mu się nie uchodzi, (powolne kroczenie po plecach dwoma palcami)

A w najdalszej części zoo,

Dwa leniwce się gramolą,(wolne przesuwanie dłoni z góry do dołu, z boku ku środkowi pleców)

Wolno wchodząc na dwa drzewa,

Gdzie się każdy z nich wygrzewa, (zatrzymanie dłoni)

I zapada w sen głęboki…

 

 

„Dzień dobry misiu” 

Dzisiaj twój język będzie małym misiem, a buzia jego domkiem. Miś obudził się wcześnie rano – poprzeciągał się, poziewał (szerokie ziewnięcie).

Zrobił poranną gimnastykę – kilka podskoków (unoszenie języka na górny wałek dziąsłowy), kilka wymachów rąk (wypychanie językiem policzków) i pięć okrążeń (w prawo i w lewo) wokół stołu (ruchy okrężne języka w przedsionku jamy ustnej, usta zamknięte).

Umył ząbki (oblizywanie czubkiem języka górnych i dolnych  zębów po wewnętrznej stronie przy zamkniętych i otwartych  ustach).

Postanowił policzyć swoje ząbki (dotykanie czubkiem języka każdego zęba na dole i górze). Nagle poczuł wielki głód i usłyszał jak mu burczy w brzuchu (wibrowanie wargami bbb,bbb).

To znak, że pora na śniadanie i pyszny miodek (oblizywanie warg)

 

 

„Miś idzie na spacer” 

Dzisiaj wasze języczki będą misiem Uszatkiem, a wasza buzia jego domkiem.Miś obudził się wcześnie rano - przeciągnął się i trochę poziewał.

Zrobiłporanną gimnastykę - kilka podskoków (unoszenie języka na górny wałek dziąsłowyprzy szeroko otwartych ustach), troszkę pobiegał (wypychanie językiempoliczków).

Na śniadanie zjadł słodki miód (oblizywanie warg). Potem umył ząbki(oblizywanie językiem górnych zębów po wewnętrznej stronie przy zamkniętych, anastępnie otwartych ustach).

Wyjrzał przez okno (wysuwanie szerokiego języka nazewnątrz jamy ustnej).

Zobaczył Zosię i Jacka. Przesłał im całuski (cmokanieustami - naśladowanie posyłania całusków). Dzieci zaprosiły go na spacer do lasu.  

 

 Do dzisiejszej zabawy potrzebujemy:

  • kilka małych figurek,
  • szklanka wody,
  • foremka do lodu.

Ułóż figurki w foremce, zalej je wodą i włóż do zamrażalki na kilka godzin.

Co się stało z figurkami? Dotknij, powąchaj, spróbuj... 

Wymyśl sposób na wyciągnięcie figurki z kostki lodu:)

 

Dobrej zabawy!

 

 

 

Julian Tuwim

Dyzio marzyciel

Położył się Dyzio na łące,
Przygląda się niebu błękitnemu
I marzy:
Jaka szkoda, że te obłoczki płynące
Nie są z waniliowego kremu...
A te różowe -
Że to nie lody malinowe...
A te złociste, pierzaste -
Że to nie stosy ciastek...
I szkoda, że całe niebo
Nie jest z tortu czekoladowego...
Jaki piękny byłby wtedy świat!
Leżałbym sobie, jak leżę,
Na tej murawie świeżej,
Wyciągnąłbym tylko rękę
I jadł... i jadł... i jadł...

 

  • Co robił Dyzio na łące? 
  • O czym marzył?
  • Co innego mogą przypominać chmury?
  • Jakie jest Twoje marzenie?

 

Praca plastyczna - propozycja

Przygotuj watę (lub waciki), niebieską kartkę (lub pokoloruj/pomaluj kartkę na niebiesko). 

Ułóż watę na kartce, jak chmurki na niebie:)

 

 

Witajcie Misiaczki, dziś mamy wyjątkowe święto - Dzień Dziecka! 

Zapraszamy do wesołej zabawy!

 

 1. Zagadki - Rodzic zadaje pytanie, dziecko odpowiada i pokazuje jak porusza się dana zabawka.

» Co to za zabawka: kół ma bez liku i pędzi jak na wyścigu? 

» Co to za zabawka: choć nie płacze wcale, raz zakładasz jej pieluszkę, a raz korale.

» Co to za zabawka: lubi grać w nogę, lubi grać w rękę, gdy chcesz chcesz ją złapać, ucieka prędko.

 

2. Kolorowe zabawki - Rodzic podaje nazwę koloru, zadaniem dziecka jest wskazanie jak największej liczby zabawek w tym kolorze.

 

 

3. Znajdź na poniższym obrazku:

» żółty rower,

» słonia,

» niebieski helikopter,

» krokodyla

 

1. Posłuchaj wiersza Doroty Gellner 'Kredki siostrzyczki' i odpowiedz na pytania: Czym były siostrzyczki? Co lubiły robić? Czy zawsze im sprawnie wszystko wychodziło? Z jakiego powodu mogły mieć zły humor?

My jesteśmy kredki siostrzyczki.

Kolorowe mamy spódniczki,

kolorowe chustki w kieszeniach...

Kolorowe sny i marzenia.

Gdy nas ktoś do ręki bierze,

to biegamy po papierze!

Rysujemy co się da:

kurki, chmurki, kota, psa....

Gdy jesteśmy w złym humorze,

to się wszystko zdarzyć może!

Czarne słońce....

Śnieg zielony....

I dom krzywy z każdej strony!

Co to znowu za humory -

pomyliłyście kolory!

Ajajaj! Ajajaj!

Co za krzyki, co za płacze,

Ja wam wszystko wytłumaczę.

Żółta rysować ma słońce!

Zielona liść na gałązce! 

Czarna czarne gawrony! 

Czerwona - maki przed domem!

No i proszę! Jest obrazek!

Więc zatańczmy wszyscy razem!

Jaki kolor powinno mieć słońce, liść, gawron i mak? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w wierszu. Dopasuj kredki do obrazka.

3. Posłuchaj piosenki 'Kolorowe kredki'.

 

 

Dorota Gellner

Krasnal z ciocią

Siadłam sobie

pod paprocią.

Obok usiadł

krasnal z ciocią.

Krasnal strasznie się

rozpychał,

kichał

i ze złości wzdychał:

- W takim tłoku

żyć nie sposób!

To nie miejsce

dla trzech osób!

Powiedziałam:

- No to wstań!

Będzie miejsce

dla dwóch pań.

 

  • Kto wystąpił w wierszyku?
  • Dlaczego krasnal się złościł?
  • Co poradziła mu dziewczynka?
  • Z kim przyszedł krasnal?
  • Kim jest ciocia?
  • Jak mają na imię Twoje ciocie?
  • Jak nazywamy mamę mamy?
  • Jak nazywamy tatusiów mamy i taty? Kim dla nich jesteśmy? 

Proponujemy zabawę  'Myślę o .....' -  rodzic opisuje któregoś z członków rodziny, zadaniem dziecka jest odgadnąć o kim mowa, np. 'Myślę o osobie, która jest bratem twojego taty...' , 'Myślę o osobie, która piecze pyszne ciasta'.

 

Wiersz Krzysztofa Sąsiadka pt. 'Rodzina'

 

 

..

Drogie Misie,

Przygotujcie kartkę i żółtą kredkę. Spróbujcie narysować dla Mamy... SŁOŃCE :) 

 

"Dla mamy" - Czelar Mika

Ze wszystkich kwiatów świata
chciałabym zerwać... słońce
i dać je potem tobie
złociste i gorące.

Słoneczko jest daleko,
ale się nie martw, mamo,
narysowałem drugie... Jest prawie
takie samo!

Teraz cię wycałuję, jak mogę
najgoręcej,
bo tak cię kocham bardzo
że już nie można więcej!

 

 

"Duży kwiat – mały kwiatek"–dziecko tańczy w rytm dowolnej muzyki.  Na hasło: Duży kwiat! – wyciąga się mocno 
w górę, na hasło: Mały kwiatek! – kuca.
 

 

 

Drogie Misie!

Jutro swoje święto obchodzić będą wszystkie Mamy. Na pewno dobrze wiecie jakie życzenia złożyć swoim kochanym Mamom.

Zachęcamy Was do nauki piosenki i wesołej zabawy:)

 

 

"Rysunek Mamy"

Uśmiech, oczy, złote włosy...

Mamę łatwo narysować!

Żeby jej nie było smutno,

muszę mamie kogoś dodać!



Mama z lodami,

mama z kanapą,

lecz najpiękniejsza

jest mama z tatą! x2



Może dorysować słonia?

Grubą książkę dać pod drzewem?

Albo piłkę lub skakankę?

Trudna sprawa,

sama nie wiem!



Mama z lodami,

mama z kanapą,

lecz najpiękniejsza

jest mama z tatą x2



Klipsy, szpilki, bluzka biała

narysuje mame z marzeń

żeby mama się nie bała

muszę ją postawić w parze



Mama z lodami,

mama z kanapą,

lecz najpiękniejsza

jest mama z tatą x3


 

 

Pora na zabawę:)

"Figurka dla mamy i taty” - dziecko tańczy w rytm dowolnej muzyki. Gdy rodzic zatrzyma muzykę, dziecko przybiera ciekawą pozycję i stara się wytrzymać chwilę w bezruchu.

 

 

 

 
Dziś proponujemy film animowany pt. "Inside out" czyli "W głowie się nie mieści" z emocjami w roli głównej, który jest naprawdę genialny! Fabuła brzmi następująco: Kiedy Riley wraz z rodzicami opuszcza rodzinną Minnesotę i przenosi się do San Francisco, usiłuje dostosować się do nowej sytuacji. Jak każdym z nas, bohaterką kierują emocje: Radość, Strach, Gniew, Odraza i Smutek. Dorastanie bywa trudne, także dla Riley. Chociaż Radość robi wszystko, by utrzymać pozytywną atmosferę, dziewczynce nie jest łatwo odnaleźć się w nowym mieście, domu i szkole. 
 
 
Będzie to wspaniały początek do rozmów,zabaw i prac plastycznych na temat wrażeń i emocji.
 
 
 
Jeśli macie ochotę posłuchajcie też bajki: https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs
 
 
 
Kolejna propozycja to zabawa „1..2..3…,minę pokaż Ty!” - odgadywanie emocji po mimice,opisywanie cech charakterystycznych danych emocji. (Można wyliczać -dziecko -pokazuje,dorosły- zgaduje i zmiana) Pokazujemy gniew, złość, radość, smutek, żal, zaskoczenie, strach, przerażenie, zawstydzenie. Po zabawie spróbujcie podzielić emocje na miłe i niemile czyli na pozytywne i negatywne, możecie je narysować.
 
A teraz   „Moje emocje” – malowanie farbami przy Sonacie Księżycowej L. van Beethovena (pędzlem lub palcami)    https://www.youtube.com/watch?v=GOZJBVavAQA
 
Przy słuchaniu Sonaty proponujemy też „Zabawę w silnego i słabego” – zabawa inspirowana metodą W. Sherborne Dziecko siedzi w  parze z rodzicem lub rodzeństwem, oparte o siebie plecami. Technika relaksacji wg Jacobsona – łagodzenie uczuć negatywnych. Dzieci leżą, słuchając Sonaty księżycowej, i wykonują polecania : rysują palcem w powietrzu chmury, serduszka, słoneczka, nutki, znane literki, znaki, symbole itp.
 
 
Dla chętnych proponujemy wiersze i opowiadania: 
  • http://wierszykidladzieci.pl/wojtyla/radosc-zycia.php – wiersz „Radość życia”
  • http://www.bajkownia.org/czytaniebajek/2572-straszny-strach – wiersz „Straszny strach”
  • http://wierszykidladzieci.pl/przylepa/zlosnik.php – wiersz „Złośnik”
  • http://maja-literatura.blogspot.com/2018/11/zy-humorek-dorota-gellner.html – wiersz „Zły humorek”
  • http://wierszykidladzieci.pl/brzechwa/psie-smutki.php – wiersz „Psie smutki”
  • https://www.wierszedladzieci.pl/czytaj/strach/ – opowiadanie „Strach” 
Rozpoczynamy od piosenki : Kiedy jesteś szczęśliwy…
https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc – Hyc, Tup, Klap 
 
A może posłuchacie wierszy i bajek o uczuciach i emocjach? Proponujemy:
  • http://wierszykidladzieci.pl/przylepa/zlosnik.php – wiersz „Złośnik”
  • http://wierszykidladzieci.pl/brzechwa/psie-smutki.php – wiersz „Psie smutki”
  • https://www.wierszedladzieci.pl/czytaj/strach/ – opowiadanie „Strach”
  • http://www.nasze-bajki.pl/pl/przegladarka.aspx?bajka=75 – bajka „O wesołym i smutnym żółwiu”
Proponujemy zabawę matematyczną : „Kodowanie z sercem”                        http://przedszkolezpomyslem.pl/?p=125 
 
 
A może skorzystacie z gier :
  • https://smallsteps.pl/materialy-do-pracy/gry-emocje-gramy-emocje-nazywamy/#.XidjqshKhPY – dwie wersje gry: „Emocje”
  • https://www.carrieelle.com/printable-kids-games – bingo „Emocje”
  • https://emocjedziecka.pl/potwory-memory-karty-pobrania-emocje/ – memory „Stwory emocje” 
 
A tu propozycje zabaw plastycznych:
  • http://kolorowy-swiatdzieci.blogspot.com/2016/05/nasze-emocje-kolorowe-stworki.html – stworki rozdmuchiwane słomką do napojów
  • https://pracaplastyczna.pl/index.php/rodzina-emocje/1443-zegar-emocji – zegar emocji z talerzyka papierowego
  • https://pracaplastyczna.pl/index.php/rodzina-emocje/1055-radosc-smutek-zlosc – dziewczynka z różnymi wyrazami twarzy z rolki po papierze toaletowym
  • https://whereimaginationgrows.com/emotions-story-stones-for-kids/ – emocje malowane na kamieniach 
 
 
 
A tutaj znajdziecie propozycje kolorowanek:
  • https://kolorowankidodruku.online/edukacyjne/emocje/
  • https://fenek.pl/bezplatne/162-kolorowanki-emocje-ii-6-stron-052018.html
  • https://www.edupics.com/coloring-pages-emotions-c160.html 
 
„Pojazdy” – wiersz Patrycji Siewiera-Kozłowskiej
Na ulicy i na wodzie,
Moc pojazdów spotkać możesz:
Jadą auta z klaksonami – pip, pip, pip! (dziecko naśladuje dźwięk klaksonu)
I rowery z dzwonkami – dzyń, dzyń, dzyń! (dziecko naśladuje dźwięk dzwonka)
Do chorego ulicami,
Mknie karetka z sygnałami – eo, eo, eo. (wymawiając „e” dziecko szeroko rozciąga wargi, a mówiąc „o” robi z warg kółeczko i wysuwa wargi do przodu)
Po torach pociąg się toczy – czu, czu, czu! (dziecko wysuwa wargi do przodu)
A w wodzie – cóż to się moczy?
To statek płynie po fali – szu, szu, szu! (dziecko wysuwa wargi do przodu)
Żagle łopoczą w oddali – szu, szu, szu! (dziecko wysuwa wargi do przodu)
 
 
 
Ćwiczenia gimnastyczne
–„Pompowanie kół” – dziecko staje w małym rozkroku i naśladuje czynności pompowania koła. Ręce uniesione 
na wysokość klatki piersiowej: wdech – przysiad, wydech – Pssss i wyprost.
 
 
– „Naprawiamy samochód” dziecko leży na plecach, nogi ma ugięte w kolanach, ręce uniesione w górę i naśladuje przykręcanie śrubek, czyszczenie, smarowanie samochodu.
 
– „Mycie samochodu” – dziecko wspina się na palce – myje górę samochodu, robi przysiad - czyści koła.
 
Urszula Piotrowska
„Jest pojazdów mnóstwo w świecie”
 
Jest pojazdów mnóstwo w świecie,
w każdym miejscu je znajdziecie.
Brum, brum, brum, brum, jedzie auto,
Światełkamki migu, migu,
a samolot nad nim leci
i zaprasza do wyścigów.
„Ja na ziemi, ty w powietrzu, 
więc wyścigów nie zaczynam”.
Szu, szu, szu, szu, szumią skrzydła,
coraz wyżej mknie maszyna.
 
Bu, bu, bu, bu, buczy statek,
plusku, plusku, goni fale.
Nie chce latać,  nie chce jeździć,
przecież pływa doskonale.
Jest pojazdów mnóstwo w świecie,
w każdym miejscu je znajdziecie.
 
 
 
 
 Co porusza się po lądzie / w powietrzu / po wodzie? Połącz obrazki.
 
 
 
Zabawa ruchowa „Samochody do garażu”.
Rodzic wyznacza miejsce na garaż dla samochodu. Dziecko biega po pokoju.
Na hasło 'samochód do garażu' dziecko-samochód porusza się tyłem i zatrzymuje w wyznaczony wcześniej miejscu.
 

1. Posłuchaj wiersza Doroty Gellner pt. Mój rower.

 

 Mój rower

jak prawdziwy konik

Lubi z wiatrem

po ścieżkach gonić.

 

Lubi pędzić przed siebie

przez park i przez pole

wciąż dalej i dalej

koło za kołem.

 

2. Połącz rower z jego właścicielem.

 

 

3. Posłuchaj piosenki pt. Wsiadam na rower i odpowiedz na pytanie: Dlaczego podczas jazdy na rowerze trzeba mieć na głowie kask?

https://youtu.be/Ru60fUt4P0E

 

 

 

Taniec Zygzak    https://youtu.be/xm93WFJ7bNs

Duży i mały skok   https://youtu.be/InxomdEHL8M

 

 

Który trójkąt jest niebieski, a który czarny?

 

 

 

Które kółko jest największe, a które najmniejsze?

Zachęcamy do dalszej zabawy z rytmami.

 

1. Wysłuchiwanie i dostrzeganie regularności.

Rodzic zaczyna od najprostszych rytmów i stopniowo je komplikuje:

- klaszcze rytmicznie w ręce (dziecko słucha i kontynuuje rytm),
- przemiennie klaszcze i uderza dłonią w stół (dziecko słucha i kontynuuje),
- klaszcze dwa razy i raz uderza w stół (dziecko słucha i kontynuuje
rytm),
- klaszcze, uderza w stół, klepie się w kolano (dziecko słucha rytmicznych dźwięków i kontynuuje je).
 
2. Ćwiczenia rytmiczne wykonywane ciałem.
Rodzic pokazuje rytmy:
- podskok, przysiad (trzykrotnie) - dziecko kontynuuje,
- podnosi ręce do góry, kładzie na ramiona i wyciąga w bok (trzykrotnie) - dziecko kontynuuje,
- skłon w przód, wyprost, skłon w lewo, skłon w prawo (trzykrotnie) - dziecko kontynuuje.
 
 
Źródło: Dziecięca matematyka, Edyta Gruszczyk - Kolczyńska, Ewa Zielińska
 
 

Ważne informacje

Szanowni Państwo, opłaty za przedszkole wnosimy do 7go dnia miesiąca.

Numer konta:
98 1020 4795 0000 9902 0278 2969

Powyższy numer konta nie służy do wnoszenia opłat za rytmikę, logopedię i inne zajęcia dodatkowe.

My dbamy o wasze pociechy
twittergallerycontact