Ważne informacje dla Rodziców !
Cel: rozwijanie uważnego słuchania oraz mowy. 
 
Słuchanie opowiadania „Smok łąkowy wielogłowy” 
– O czym wam poczytać? – zapytała mama, rozsiadając się wygodnie w fotelu 
ustawionym między łóżkami dzieci. 
– O Kubusiu Puchatku – zdecydowała natychmiast Ada. – Jak zaprosił Prosiaczka 
na piknik... 
– Piknik! – wykrzyknął Olek. – Zupełnie zapomniałem! Jutro jedziemy na piknik 
i pani prosiła, żeby każdy miał w plecaczku coś dobrego, czym mógłby 
poczęstować innych. 
– Masz szczęście, że wczoraj upiekłam ciasteczka – uspokoiła go mama – 
zapakujemy je do plastikowego pudełka, dorzucimy torebkę suszonych owoców i 
będziesz miał się czym dzielić. A dokąd się wybieracie? 
– Na łąkę. Pani powiedziała, że pojedziemy autobusem do ostatniego przystanku i 
kawałek przejdziemy piechotą. 
– I bardzo dobrze – ucieszyła się mama. – Trochę ruchu wam się przyda.
Jazdą autobusem najbardziej zachwycony był Oskar, którego rodzice codziennie 
przywozili do przedszkola samochodem. Przez całą drogę gadał, śpiewał, 
wygłupiał się z kolegami i podjadał smakołyki, które mama spakowała mu do 
plecaczka. 
– Dalej pójdziemy na piechotę – oświadczyła pani, gdy wysiedli na ostatnim 
przystanku. 
– Abyśmy się nie nudzili, proponuję marsz w rytmie naszych przedszkolnych 
przebojów. Trzy, cztery – zaczynamy: Gdzie strumyk płynie z wolna, rozsiewa 
zioła maj... 
Olek nawet nie przypuszczał, jak bardzo takie wspólne śpiewanie pomaga 
wędrować. Nawet się nie obejrzeli, a już byli na miejscu. 
– Jak tu ślicznie... – westchnęła Zuzia. 
Faktycznie, rozgrzana słońcem łąka pachniała cudnie, słoneczko przyświecało, 
pszczoły bzyczały... Pani rozłożyła na trawie wielki koc, a na nim obrus w kratkę
i papierowe talerze. 
– Proponuję, abyśmy wyjęli z plecaczków wszystkie smakołyki, a potem 
częstowali się tym, na co kto ma ochotę. Z początku niektórzy ociągali się trochę, 
ale kiedy Zosia poukładała na talerzach drożdżówki z makiem, Bartek orzechowe 
chrupki, a Zuzia pachnące jabłuszka, wszyscy po kolei opróżnili plecaczki. 
– Ciekawe, że na świeżym powietrzu wszystko smakuje lepiej – pomyślał Olek, 
pałaszując z apetytem zwykłe słone paluszki przyniesione przez Madzie.
– A teraz możecie się pobawić – oznajmiła pani, gdy na trawie nie pozostał już
żaden ślad po tygryskowej uczcie. 
Kasia z Oliwką natychmiast pobiegły zbierać kwiatki, z których postanowiły 
upleść sobie wianki. Ania, Malwina i Dominika bawiły się w zgadywanki. 
Konrad z Bartkiem napompowali piłkę plażową i zaczęli grać, a Olek, Adaś i 
Kuba położyli się na kocu i obserwowali wędrujące po niebie obłoki. 
– Patrzcie, ten duży wygląda jak motyl – skojarzyło się Adasiowi. 
– A ten mniejszy jak zając – zauważył Kuba. – O, jak mu się wydłużyły uszy... 
Trzeci obłoczek nie przypominał kształtem żadnego zwierzaka.
 
– Ani to żaba, ani ślimak – mruczał pod nosem Olek. – Już wiem! – wykrzyknął
nagle. – To jest SMOK, KTÓREGO NIE WIDAĆ, bardzo groźny i podstępny. 
Skrada się po cichutku, a jego obecność zdradzają lekko poruszające się trawy. 
Ledwo wypowiedział te słowa, łąka zafalowała gwałtownie. 
– Ratunku! – wrzasnął Adaś, zrywając się na równe nogi, a Kuba, na wszelki 
wypadek, schował się za Olka. 
– Spokojnie, to tylko wiatr... – próbowała uspokoić chłopców pani. 
– Na... na pewno? – wyjąkał ciężko przestraszony Adaś. 
– Oczywiście! – usłyszał. 
– A ja wcale nie byłbym tego taki pewny – szepnął do Kuby Olek, nie 
spuszczając oczu z rozkołysanych traw. 
 
 
 
Rozmowa na temat opowiadania: 
• Co można robić podczas pobytu na łące? 
• Jakie zwierzęta można spotkać na łące?
 
 
Praca plastyczna – Narysuj/namaluj wybrane zwierzę/owada, którego 
można spotkać na łące.
 
Cel: rozwijanie sprawności fizycznej. 
 
SKACZEMY, BIEGNIEMY – @WYGIBASY TV - piosenka z pokazywaniem 
 
 
NAJPIERW SKŁON – @WYGIBASY TV – piosenka z pokazywaniem 

 

 
Ćwiczenia intonacyjne – dziecko wypowiada przysłowia z różną intonacją, np. cicho, głośno, z radością, ze smutkiem, wolno, szybko. 
 
 
- Dla każdej matki miłe jej dziatki. (wyjaśniamy słowo dziatki – dzieci) - 
- U swej matki każdy gładki. 
- Dobre dziatki to skarb matki.
Wiersz pt. "Serduszko"
Serduszko plecione 
Dla ciebie dziś Mamo 
Zrobiłam w przedszkolu 
Razem z moją Panią
Zaplatałam mocno 
Tak jak kocham Ciebie 
I wyszedł koszyczek 
Na co sama nie wiem?
Może na drobiazgi 
Sobie wykorzystasz 
Będzie przypominał 
Jak jesteś mi bliska
1. Zabawy językowe ze słowem – Mama
 
Tworzenie zdrobnień – dziecko wymienia zdrobnienia od słowa mama, 
np. mamusia, mateńka, mamulka, mateczka itp. 
 
2. Poszukiwanie określeń - dziecko odpowiada na pytanie Jaka jest mama? 
Opisuje mamę za pomocą określeń przymiotnikowych, np. czuła, troskliwa, serdeczna, cierpliwa itp. 
 
 
3. Układanie zdań. Dziecko układa zdania, w których znajdzie się słowo mama.

1. Wiersz dla Mamy

Kochana Mamo! 
Nosiłaś mnie pod sercem 
Czytałaś bajki i piękne wiersze 
Gdy się na świecie pojawiłam 
Nieustannie całowałaś i tuliłaś
Kochałaś, kochasz i kochać będziesz 
Chociaż robiłam błąd na błędzie 
Cały świat mi pokazałaś 
Jak kochać innych nauczałaś
Twoja muzyka moją muzyką
A Twe uczucia w mym sercu kwitną
Dziękuję Ci Mamo za to wszystko 
Dziękuję, że zawsze jesteś blisko

 

2. Posłuchaj piosenki o mamie 

 

3. Posłuchajcie wierszyka 

Kto pogłaszcze i przytuli, łzy ukoi, baśń opowie – 
i kto kocha nas nad życie? 
No kochani.... Kto odpowie? ( mama) 
 

 
1. Zabawa taneczna do piosenki „Przywitanie i rozgrzewka” 
 
2. Zabawa ruchowa „ Mama i dziecko”. 
Zabawa polega na kołysaniu się w parach w rytm muzyki spokojnej, 
relaksacyjnej. 
 
3. „Kalambury” – dziecko naśladuje czynności wykonywane przez mamę. 
Mama lub rodzeństwo odgaduje. Potem następuje zamiana ról. Mama odgaduje 
czynności wykonywane przez dziecko.
 
4. Pokoloruj kwiatki dla mamy.

 
 
 
 
Dziś proponujemy film animowany pt. "Inside out" czyli "W głowie się nie mieści" z emocjami w roli głównej, który jest naprawdę genialny! Fabuła brzmi następująco: Kiedy Riley wraz z rodzicami opuszcza rodzinną Minnesotę i przenosi się do San Francisco, usiłuje dostosować się do nowej sytuacji. Jak każdym z nas, bohaterką kierują emocje: Radość, Strach, Gniew, Odraza i Smutek. Dorastanie bywa trudne, także dla Riley. Chociaż Radość robi wszystko, by utrzymać pozytywną atmosferę, dziewczynce nie jest łatwo odnaleźć się w nowym mieście, domu i szkole. 
 
 
Będzie to wspaniały początek do rozmów,zabaw i prac plastycznych na temat wrażeń i emocji.
 
 
 
Jeśli macie ochotę posłuchajcie też bajki: https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs
 
 
 
Kolejna propozycja to zabawa „1..2..3…,minę pokaż Ty!” - odgadywanie emocji po mimice,opisywanie cech charakterystycznych danych emocji. (Można wyliczać -dziecko -pokazuje,dorosły- zgaduje i zmiana) Pokazujemy gniew, złość, radość, smutek, żal, zaskoczenie, strach, przerażenie, zawstydzenie. Po zabawie spróbujcie podzielić emocje na miłe i niemile czyli na pozytywne i negatywne, możecie je narysować.
 
A teraz   „Moje emocje” – malowanie farbami przy Sonacie Księżycowej L. van Beethovena (pędzlem lub palcami)    https://www.youtube.com/watch?v=GOZJBVavAQA
 
Przy słuchaniu Sonaty proponujemy też „Zabawę w silnego i słabego” – zabawa inspirowana metodą W. Sherborne Dziecko siedzi w  parze z rodzicem lub rodzeństwem, oparte o siebie plecami. Technika relaksacji wg Jacobsona – łagodzenie uczuć negatywnych. Dzieci leżą, słuchając Sonaty księżycowej, i wykonują polecania : rysują palcem w powietrzu chmury, serduszka, słoneczka, nutki, znane literki, znaki, symbole itp.
 
 
Dla chętnych proponujemy wiersze i opowiadania: 
  • http://wierszykidladzieci.pl/wojtyla/radosc-zycia.php – wiersz „Radość życia”
  • http://www.bajkownia.org/czytaniebajek/2572-straszny-strach – wiersz „Straszny strach”
  • http://wierszykidladzieci.pl/przylepa/zlosnik.php – wiersz „Złośnik”
  • http://maja-literatura.blogspot.com/2018/11/zy-humorek-dorota-gellner.html – wiersz „Zły humorek”
  • http://wierszykidladzieci.pl/brzechwa/psie-smutki.php – wiersz „Psie smutki”
  • https://www.wierszedladzieci.pl/czytaj/strach/ – opowiadanie „Strach” 
Rozpoczynamy od piosenki : Kiedy jesteś szczęśliwy…
https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc – Hyc, Tup, Klap 
 
A może posłuchacie wierszy i bajek o uczuciach i emocjach? Proponujemy:
  • http://wierszykidladzieci.pl/przylepa/zlosnik.php – wiersz „Złośnik”
  • http://wierszykidladzieci.pl/brzechwa/psie-smutki.php – wiersz „Psie smutki”
  • https://www.wierszedladzieci.pl/czytaj/strach/ – opowiadanie „Strach”
  • http://www.nasze-bajki.pl/pl/przegladarka.aspx?bajka=75 – bajka „O wesołym i smutnym żółwiu”
Proponujemy zabawę matematyczną : „Kodowanie z sercem”                        http://przedszkolezpomyslem.pl/?p=125 
 
 
A może skorzystacie z gier :
  • https://smallsteps.pl/materialy-do-pracy/gry-emocje-gramy-emocje-nazywamy/#.XidjqshKhPY – dwie wersje gry: „Emocje”
  • https://www.carrieelle.com/printable-kids-games – bingo „Emocje”
  • https://emocjedziecka.pl/potwory-memory-karty-pobrania-emocje/ – memory „Stwory emocje” 
 
A tu propozycje zabaw plastycznych:
  • http://kolorowy-swiatdzieci.blogspot.com/2016/05/nasze-emocje-kolorowe-stworki.html – stworki rozdmuchiwane słomką do napojów
  • https://pracaplastyczna.pl/index.php/rodzina-emocje/1443-zegar-emocji – zegar emocji z talerzyka papierowego
  • https://pracaplastyczna.pl/index.php/rodzina-emocje/1055-radosc-smutek-zlosc – dziewczynka z różnymi wyrazami twarzy z rolki po papierze toaletowym
  • https://whereimaginationgrows.com/emotions-story-stones-for-kids/ – emocje malowane na kamieniach 
 
 
 
A tutaj znajdziecie propozycje kolorowanek:
  • https://kolorowankidodruku.online/edukacyjne/emocje/
  • https://fenek.pl/bezplatne/162-kolorowanki-emocje-ii-6-stron-052018.html
  • https://www.edupics.com/coloring-pages-emotions-c160.html 
 

Ważne informacje

Szanowni Państwo, opłaty za przedszkole wnosimy do 7go dnia miesiąca.

Numer konta:
98 1020 4795 0000 9902 0278 2969

Powyższy numer konta nie służy do wnoszenia opłat za rytmikę, logopedię i inne zajęcia dodatkowe.

My dbamy o wasze pociechy
twittergallerycontact