Ważne informacje dla Rodziców !
 
PREPOSITIONS –przyimki miejsca
 
Kochani moi ! W tym tygodniu zajmiemy się bardzo ważnym słownictwem, które pozwoli nam na określenie gdzie coś się znajduję. Przyimki miejsca są niezwykle ważnym zagadnieniem w gramatyce – ich znajomość jest jednym z fundamentów, na których oprzemy naszą znajomość języka angielskiego. Na szczęście to bardzo krótkie i łatwe słówka. Na pewno gładko nam pójdzie :)
Let’s start ! Zaczynamy !
 
Pierwsza, nieco łatwiejsza wersja przeznaczona jest dla 3-4 latków. Obserwujcie gdzie schował się kotek.
 
 
A tutaj chowa się sowa ! 

 
 
 
 
Słowniczek 
In – w (środku)
On – na 
Under – pod 
Next to – obok 
In front of – przed 
Behind – za 
Between – pomiędzy 
Around – w koło 
Through – przez 
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=niPyVnC6W5g – tutaj znajdziemy filmik o kocie i jego pomysłach na zabawy z pudełkiem.
 
Where is Chester ? – Gdzie jest Chester ?
https://www.youtube.com/watch?v=e82PMzmV9RI – w tej piosence poszukamy pieska. Where is my very Little brown dog? 
 
Przechodzimy do ćwiczeń ! Przyda nam się mała pomoc rodziców w określeniu gdzie coś się znajduję. Przy wykonywaniu ćwiczeń najważniejszy jest uśmiech i dobra zabawa !
 
Zadanie 1
Zabawa z małpką, określ gdzie znajduje się małpka, dopasuj odpowiedni przyimek miejsca do każdego z obrazków.
 
 
Zadanie 2
Dopasuj przyimek miejsca do każdej z sytuacji, na dole zadania znajduje się mała ściąga. W tym zadaniu używamy jedynie trzech prepositions (on – na, In – w, under – pod)
 
 
 
Zadanie 3 
Zakreśl poprawną odpowiedź 
 
Zadanie 4
Wykorzystaj słowa z niebieskiej tabelki by określić położenie zwierząt.
 
 
 
Zadanie 5
Zgadnij gdzie jest szczeniaczek. Uwaga! Near – w pobliżu.
 
Zadanie 6
Where is the ant? Gdzie podziała się mrówka.  Postaw krzyżyk/ptaszka przy odpowiedniej odpowiedzi.
 
 
 
Pozdrawiam
Mrs Daria :)
 
Moi mili, dziś przedstawię wam słownictwo i zabawy związane z naszym rytmem dnia, jedzeniem. Zalecam wysłuchanie piosenek ze słownictwem kilkukrotnie, aby lepiej zapamiętać nowo poznane wyrazy. Wato spróbować je powtórzyć.Let’s start ! – zaczynamy !
 
 
breakfast - śniadanie, 
lunch - lunch, 
dinner - obiad, 
supper  -kolacja
 
Starszaki mogą spróbować powiedzieć już pełnym zdaniem:
I eat breakfast/I have breakfast - Jem śniadanie.
I eat lunch/I have lunch - Jem lunch.
I eat dinner/I have dinner - Jem obiad.
I eat supper/ I have supper - Jem kolację.
 
Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku. Ciekawe czy odgadniecie co dziewczynka zjadła na śniadanie 
https://www.youtube.com/watch?v=RQlOmqd6SMs
What can we eat for breakfast ? Co możemy zjeść na śniadanie ?
Toast – tost
Milk – mleko
Cereal – płatki śniadaniowe
Pancakes – naleśniki
Juice –sok
Eggs - jajka
 
Zadanie 1
Które produkty pojawiły się w bajce ? zaznaczcie !
Następnie przypomnimy sobie znaną już nam piosenkę! Ciekawe czy pamiętacie nazwy owoców!! Super Simple Songs -Are You Hungry?
https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0
 
Banana – banan
Apple – jabłko
Grapes – winogrono
Watermelon – arbuz 
Do wysłuchania kolejna owocowa piosenka 
https://www.youtube.com/watch?v=i_JQwhPKzdI
Dla relaksu niezawodna Peppa wybiera się z rodziną na piknik
https://www.youtube.com/watch?v=ZHsg_J-qvXI
 
Zadanie 2
Design your dinner. Skomponuj swój obiad. Użyj nożyczek i kleju, ciekawe czy odgadniecie właściwą kolejność.
https://supersimple.com/downloads/the-bumblenums-craft-ep5.pdf
Czy już wiesz co to za danie ?
Teraz małe powtórzenie naszych posiłków: https://www.youtube.com/watch?v=rgD29iGFTUU
 
Zadanie 3
Teraz powtórzymy cyfry, zaznacz poprawną ilość.
Zadanie 4
Dzieci zjadły za dużo słodyczy. Narysuj jak powinno wyglądać zdrowe jedzenie. Sam/a zaplanuj jaki to będzie posiłek.

 
Zadanie 5 
Wykreśl niezdrowe jedzenie, cross out unhealthy food.

 

 
Zadanie 6
A co Ty lubisz jeść ? What do you like to eat?
Zadanie 7 
Posegreguj jedzenie zgodnie z grupami
Fruits – owoce
Vegetables – warzywa
Treats - słodycze

 
Zadanie 8
Na koniec poćwiczymy rękę ślaczkami.

 

 

 

 
What's the Weather Like Today ?
/jaka dziś pogoda?
 
 
Kochane dzieci!
W tym tygodniu zajmiemy się zjawiskami atmosferycznymi, czyli pogodą! Mam nadzieję że dobrze będziecie się bawić wykonując ćwiczenia. 
 
 
Let’s Begin ! – Zaczynamy !
 
 
Przedstawiam poniżej słownictwo dotyczące pogody, nie przejmujcie się jeśli wszystkiego nie zapamiętacie od razu ! Wszystko powtórzymy wspólnie, kiedy tylko wrócimy do przedszkola !
 
 
Sun –słońce 
 
Sunny – słonecznie 

 
Cloud – chmura

 
 
Cloudy - pochmurno 

 
 
Windy – wietrznie 

 
Foggy – mgliście 

 
Thunder – grzmot
 
Lighting – błyskawica 
 
 

Stormy – burza 

 

 
Rainbow – tęcza 

 
Raindrop – kropla deszczu

 
Rainy – deszczowo
Snowflake  -  płatek śniegu 

 
 
A przy okazji snowflake, przypomnijmy sobie naszą ulubioną zimową  piosenkę. Czy wam też na sam widok śnieżynki wybrzmiewa melodia w głowie?
 
 
Snowy  - śnieżnie 
 
 
 
A teraz przechodzimy do ćwiczeń !
 
https://www.learningchocolate.com/content/weather - tutaj znajdziemy kilka ćwiczeń słownictwa:
Match up 1 (zadanie do wykonania z rodzicami, dopasuj dźwięk/wymowę do odpowiedniego wyrazu), Match 2 (dopasuj wyrazy do obrazka, tutaj też przyda nam się pomoc rodziców), oraz Match 3 (dopasuj dźwięk/wymowę do obrazka).
 
The Kiboomers przygotowało dla nas piosenkę z zagadkami. Spróbujcie szybko zgadnąć jaka pogoda zaraz nadejdzie !
 
 
Teraz czas na moje i wasze ulubione karty pracy !! 
 
 
 
Zadanie 1
Połącz obrazek z właściwym podpisem.
 
Zadanie 2 
Połącz sytuację z pogodą !

 
 
Zadanie 3
Uczymy się pisać po angielsku !

 
 
Zadanie 4
Połącz ubranie zgodnie z porą roku.

 
 
Zadanie 5
Połącz nazwy z obrazkami.

 
 
Zadanie 6
Połącz obrazki z prawej z obrazkami z lewej z ich przeznaczeniem.

 
 
Miłej pracy wam życzę. Dużo zdrówka.
Have a good time! Keep calm.
Mrs. Daria
 
little red riding Hood
(czerwony kapturek)
 

HELLO KIDS !
Today we will learn about Little red riding Hood. Let’s listen to some story.
Witajcie! Dziś przypomnimy sobie o czerwonym kapturku. Posłuchajmy bajki.
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=RT-EwqgHqCk
 
 
 
 
 Let’s learn the New words. Nauczmy się teraz nowych słów
 
 Little Red Riding Hood  - Czerwony Kapturek   
https://pl.forvo.com/word/little_red_riding_hood/               
 
mother - mama  https://pl.forvo.com/word/mother/                   
grandma - babcia   https://pl.forvo.com/word/grandma/                 
forest - las   https://pl.forvo.com/search/forest/                             
big eyes - duże oczy   https://pl.forvo.com/search/big%20eyes/                
big ears - duże uszy    https://pl.forvo.com/search/big%20ears/                 
big teeth - duże zęby     https://pl.forvo.com/search/big%20teeth/
 
Zadanie.
Color the health foods and Draw a Line to the basket. Pokoloruj zdrowe produkty i zaznacz linią co czerwony kapturek włożył do koszyczka.
 

 
Zadanie dla starszaków.
Find the words, znajdź słówka 

 
 Zadanie 
Help Little Red Riding Hood. Pomóż czerwonemu kapturkowi odnaleźć drogę do domu babci 

 
Find the way. Znajdź drogę 
 
 
 
Zadanie
Let’s count. Policzmy ! zadanko dla starszaczków
 
 
Zadanie
Witch one of the difference? Co w rzędzie nie pasuje ?
Zadanie
Let’s colour. Pokoloruj !

 

 
 
Uwaga moi mili a teraz kolejna odsłona naszych dinozaurów, bawcie się dobrze – have fun !
A oto piosenka na podstawie której bawimy się dalej.
 Super Simple Song
https://www.youtube.com/watch?v=TlRHqE6VodQ –część druga
 
Zadanie 1
Wysłuchajcie nazw dinozaurów języku angielskim, przypatrzcie się jak wyglądały te stworzenia.
 

Charakterystyczną cechą spinozaura są wysokie wyrostki kolczyste kręgosłupa, o wysokości co najmniej 1,69 m i prawdopodobnie połączone płatem skóry, tworząc strukturę przypominającą żagiel. Twierdzono, że struktura ta mogła służyć do termoregulacji lub odstraszania wrogów.
 
Dinozaur z rodziny pancernych. Mimo iż nigdy nie odkryto kompletnego szkieletu ankylozaura, a kilka innych rodzajów reprezentuje o wiele szerszy materiał, ankylozaura często uznaje się za archetyp dinozaura pancernego. U innych przedstawicieli jego rodziny również występowały cechy tak charakterystyczne, jak ciężko uzbrojone ciało o grubym pancerzu i masywnej kostnej buławie wieńczącej ogon, jednakże żaden z nich nie dorównywał mu wielkością.
 
Jego nazwa oznacza „delikatna szczęka”. Cieszy się on powszechną sławą jako dinozaur wielkości kurczaka, choć w rzeczywistości osiągał większe rozmiary, a szkielet berliński, będący wielkości szkieletu kurczaka, należał do młodego osobnika. Mimo to wiele książek popularnonaukowych wciąż opisuje go jako najmniejszego dinozaura. Jest jednym z nielicznych dinozaurów, których dieta jest dokładnie poznana. Do chwili obecnej znaleziono dwa szkielety kompsognata – większy francuski i berliński, należący do osobnika młodego. Zęby kompsognata znaleziono również w Portugalii. 
 
Nazwa rodzajowa oznacza "dwugrzebieniowego jaszczura". Mierząc około 7 m długości i ważąc jakieś 400 kg, dilofozaur należał do najwcześniejszych wielkich dinozaurów drapieżnych, chociaż był mniejszy od późniejszych teropodów. Cechował się smukłością i lekką budową, miał proporcjonalnie dużą, ale delikatną czaszkę. Pysk miał wąski, a w szczęce poniżej nozdrza była przerwa bądź zagięcie. Para podłużnych, płytowatego kształtu grzebieni sterczała na czaszce
 
 
Velociraptor był dwunożnym drapieżnikiem. Dinozaury te anatomicznie znacznie bardziej przypominały dzisiejsze ptaki niż gady. Ich kości nadgarstka przypominały kości ptasich skrzydeł. Welociraptory były bardzo szybkie i dosyć zwinne (m.in. dzięki ułatwiającemu manewrowanie usztywnionemu ogonowi).
 
 
Zadanie 2
Poćwiczmy pisanie nazw dinozaurów  (zadanie dla naszych starszaków znających literki)
 
 
Zadanie 3
Oto kilka kolorowanek tematycznych . Ciekawe czy odgadniecie jakie to dinozaury.
 
Zadanie 4
Policz po angielsku i zaznacz poprawną ilość dinozaurów. (z małą pomocą i maluchy sobie poradzą )
https://supersimple.com/downloads/10-little-dinosaurs-worksheet-count-circle.pdf
 
 
 
Zadanie 5
A oto filmik w którym powtórzymy wszystkie rodzaje dinozaurów i ich nazwy. Spróbujmy powtórzyć je po lektorze.
https://www.youtube.com/watch?v=ZM7Vsv86058
 
Uczymy się nazw dinozaurów na postawie piosenek w dwóch odsłonach.
Przy okazji powtórzmy liczebniki 1-10 :)
 
Super Simple Song – 10 Little dinosaurs
https://www.youtube.com/watch?v=TjmGTbNLj6Q
 
Przedstawiam pierwszych pięć dinozaurów, oraz sposób w jaki należy wymawiać ich nazwy. Dodatkowo kilka ciekawych informacji na temat tych wymarłych gadów. Bawcie się dobrze !! 
 
 
 

 
Stegosaurus, oznacza (w wolnym tłumaczeniu) „zadaszonego jaszczura” z powodu płyt które rosły na jego grzbiecie i ogonie. Należał do zwierząt roślinożernych,  co znaczy że nie jadł mięsa :)
Osiągał w dorosłej postaci wielkość autobusu !
 
 
 
 
 
 
 
Triceratops, w wolnym tłumaczeniu z greki oznacza twarz o trzech rogach. (sprawdź na obrazku czy nasz dinozaur również ma ich tyle na twarzy! Pamiętaj aby liczyć głośno po angielsku. One! Two! Three!). Ten wspaniały okaz również lubował się w roślinności. Ze względu na swoją charakterystyczną budowę jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych dinozauów.
 
 
 
 
 
 
Pterodaktyl (z greckiego zwany skrzydłopalcy) był pierwszym odkrytym gadem latającym. Żywił się głównie rybami.
 
 
 
 
 
Brontosaurus, to jeden z największych zwierząt jakie zostało odkryte na ziemi. Osiągał średnio około 20 m długości i mniej więcej 23 t wagi. Nazwa brontozaur oznacza z gr. „grzmiący jaszczur”.
 
 
A teraz kilka zadań specjalnych dla moich wspaniałych Przedszkolaków!
Have fun !! 
 
 
Find dinosaurs ! write down corect numer. Count in english
Policz dinozaury i wpisz ich liczbę zgodnie z przykładem. Pamiętaj, aby liczyć głośno w języku angielskim.
 
 
Zadanie dla starszaków!
Przepisz po śladzie nazwy dinozaurów !

 
 
 
 
Dla wszystkich chętnych do wyboru kolorowanki.
 
 
 
 
Tu można pobrać lepszą jakość rysunków 
https://supersimple.com/free-printables/ten-little-dinosaurs-worksheets-color/
 
Connect – połącz
 
 
 
Bawcie się dobrze z zadaniami !
CEEP CALM
MRS DARIA
 

Ważne informacje

Szanowni Państwo, opłaty za przedszkole wnosimy do 7go dnia miesiąca.

Numer konta:
98 1020 4795 0000 9902 0278 2969

Powyższy numer konta nie służy do wnoszenia opłat za rytmikę, logopedię i inne zajęcia dodatkowe.

My dbamy o wasze pociechy
twittergallerycontact