Ważne informacje dla Rodziców, czytaj więcej.. (kliknij tutaj)
Witamy we wtorek :D
 
 
„Babcia i Dziadek” - Oglądanie zdjęć
 
Nazywanie imion babci i dziadka. 
Nazywanie stosunków łączących z dziadkami. 
Nazywanie członków rodziny.
Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania rodziców. 
Budowanie dłuższej wypowiedzi na temat rodziny. 
 
 
Wysłuchanie wiersza Anny Gellner 
pt „Sąsiadka i Dzień Dziadka” -
rozmowa na podawanie tekstu, wdrażanie do świadomego przygotowywania niespodzianki z okazji Dnia Babci i Dziadka.
Przygotowanie dziecka do roli gospodarza. 
 
 
 
Laurka dla dziadka - wykonanie pracy plastycznej z dzieckiem.
 
Potrzebne będą : duża kartka A3, kolorowe kartki w rożnym rozmiarze, klej , dwa małe guziki, nożyczki, linijka, biały kartonik, marker/długopis/ ołówek. 
 
 
Witamy serdecznie wszystkie Biedroneczki :)
 
Wysłuchanie piosenki o wykonaniu pizzy z liczeniem w zakresie od 1 do 6.
 

„Moja pizza z papieru” - praca plastyczna 
Do wykonania będziemy potrzebować: kolorowe kartki, nożyczki i klej, plastelina. 
 
Podpowiedz dla rodziców znajduje się w tym filmiku :)
 

Propozycja wykonania pizzy wspólnie z dzieckiem, nasz przepis 🍕

 
 

TEMAT : Pomocnicy Mikołaja.

   1. Czytanie przez rodzica wiersz pt „Przyjaciel ze schroniska” Laura Łącz

Był sobie pewien piesek malutki
Uroczy- mówię Wam
Czepiały się go troski i smutki
Bo był zupełnie sam
Nie miał rodziny, siostry ni braci
W schronisku mieszkał gdzieś
Aż raz ktoś przyszedł, spojrzał, zapłacił,
A był to rudy Grześ
Przytulił pieska- zostali razem
Na dobre i na złe
Znikła samotność, bo przyjaciele
Nie są samotni, nie!!!

Rodzic prosi dziecko aby odpowiedziało na następujące pytania:
-Gdzie mieszkał malutki piesek?
-Czy było mu dobrze?
-Czy miał mamusię albo tatusia?
-Kto wziął pieska?
-Kim dla Grzesia został piesek?
-Czy teraz jest szczęśliwy?

    2. „Kartka na święta” – praca plastyczna.

Wykonanie kartki świątecznej z użyciem dostępnych w domu różnorodnych materiałów ozdobnych.

Zachęcanie do eksporymentów graficznych, rozwijanie pracy dłoni.

    3.„Choć raz bądź Mikołajem” Dominika Niemiec. Rodzic czyta wiersz, rozmowa kierowana na jego temat.

 

Już za chwilę będą wyjątkowe święta. W tym czasie warto o wszystkich pamiętać. Podzielić się, czym możemy, i wręczyć prezenty.

Być dla kogoś choć raz Mikołajem Świętym. Dać biednym, głodnym ludziom coś do jedzenia, spełnić najskrytsze dziecięce marzenia,

podzielić się ubraniem albo zabawkami, wrzucić pieniążek do puszki. Przekonajcie się sami!

To daje dużo szczęścia, gdy nie chcesz w zamian niczego. To daje wiarę w miłość, gdy czynisz tak wiele dobrego.

    4.Smutek – radość ” – zabawa muzyczno – ruchowa.

Dzieci poruszają się w rytm muzyki. Przy smutnej, molowej, spokojnen melodii chodzą z opuszczonymi głowami, przy skocznej – podskakują radośnie.

 

TEMAT : Paczki, Paczuszki.

1 „Co przyniesie Mikołaj” przypomnienie piosenki


       2.„Paczki, paczuszki” – zabawa dydaktyczna.

Porządkowanie pudełęk – układanie sekwencji rosnących i malejących. Doskonalenie umiejętności różnicowaniawielkości. Stosowanie określeń: mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy.

       3. „Wielkoludy i krasnale” – zabawa orientacyjno- porządkowa.

Wielkoludy i krasnale – Na hasło rodzica – „wielkoludy”- dziecko maszeruje po pokoju, udając wielkoluda, idzie na palcach z wyciągniętymi rękoma ku górze. Na hasło rodzica „krasnale” dziecko kuca. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie zmieniając hasła.

       4.Pięć małpek – zabawa paluszkowa.

Ćwiczenie koncentracji i doskonalenie czynności ruchowych dziecka.

 

TEMAT : PISZEMY LIST DO MIKOŁAJA.

1  „Co przyniesie Mikołaj”- nauka piosenki.

  1. „List do Mikołaja” Witold Szwajkowski – wysłuchanie wiersza czytanego przez rodziców.

Tola list przygotowuje

hulajnogę w nim rysuje.

Chce załatwić, jak się zdaje,

coś ze Świętym Mikołajem.

Tola ma już list gotowy

i do skrzynki  go pocztowej

bardzo chciała wrzucić sama,

lecz jej musi pomóc mama.

Odebrała paczkę teraz

i z przejęciem ją otwiera

przyniósł prezent jej Mikołaj,

a więc Tola jest wesoła!

Gdy pierwsza gwiazdka na niebie zabłyśnie,

niech Cię Aniołek ode mnie uściśnie,

na wigilijnym  stole opłatek położy i

w moim imieniu  życzenia Ci złoży

 

        3  „Listy pełne miłości” – zabawa orientacyjno – porządkowa ze skłonem.                                                 

Kształtowanie reakcji na sygnał dźwiękowy. W miarę możliwości rozkładamy małe serduszka wycięte z papieru.

Dziecko porusza się do piosenki ”Co przyniesie Mikołaj” – podskakuje, biega. Podczas przerwy w muzyce podnosi po jednym serduszku.

Gdy wszystkie serduszka są pozbierane dziecko wkłada je do miseczki/ koszyczka.

  1. „Mój list do Mikołaja” - wykonanie rysunku.

Dzieci rysują to, co chciałyby dostać od Mikołaja. Na „list” naklejamy serduszka użyte do poprzedniej zabawy ruchowej.

 

 

TEMAT : Marzenia małe i duże.

„Worek z marzeniami” – zabawa sensoryczna.

Rozpoznawanie zabawek dotykiem i podawanie ich nazw. Dokonywanie analizy sylabowej Do worka wkładamy ulubione zabawki dziecka i/lub inne przedmioty. Dziecko wkłada rękę do worka i dotykając jednego przedmiotu próbuje odgadnąć, co to jest. Podajemy nazwę zabawki, dzieląc ją na sylaby z jednoczesnym klaskaniem.

Wysłuchanie wiersza przeczytanego przez dodzica, rozmowa kierowana na jego temat.

 „Zwierze z marzeń” - Agnieszka Frączek

"Chciałbyś mieć zwierzaka?
No mowa!
...
Marzy mi się zwierzę
z łaciatym ogonem,
którym by machało
z wrodzonym fasonem,
zwierzę z grzbietem w łaty
i z łaciatą głową.
Bo zwierzę z mych marzeń
jest rzecz jasna...
krową."

„Zgubione prezenty” – zabawa ruchowa z elementem skłonu.

Na podłodze są rozsypane klocki np 5 sztuk. Dziecko porusza się w rytm muzyki.Na hasło: „Zgubiony prezent” dziecko podnosi po jednym klocku i maszeruje z nim do muzyki. Gdy wszystkie klocki są pozbierane marszowym krokiem podchodzi do rodzica i wrzuca klocki do pudełka.

Zwierzęta małe i duże – zabawa naśladowcza.

Dzieci poruszają się w rytm wesołej muzyki. Gdy muzyka cichnie rodzic pyta : Jak robi kot / pies / sloń / ryba / krowa / lew ? itd.

Dziecko naśladuje ruchy i dźwięki wydawane przez dane zwierzę.

 

 

  TEMAT : ANDRZEJKI

Witamy serdecznie wszystkie Biedroneczki wraz z rodzicami.

Skąd pochodzi tradycja andrzejkowych wróżb ?                                                                                                                                                       

Dawno temu późną jesienią po zakończeniu wszystkich prac w polu, gdy dni stawały się coraz krótsze, a wieczory dłuższe, następował okres wróżb i zalotów. Szczególnym dniem był 29 listopada – wigilia Św. Andrzeja kiedy to wszystkie panny chciały się dowiedzieć o przyszłym losie. „Andrzejki” to tradycja ludowa wieczoru wróżb pielęgnowana z dziada pradziada. Wiele przysłów ludowych ściśle wiąże się z tym dniem, z pogodą np. „ Gdy św. Andrzej ze śniegiem bieży, sto dni śnieg na polu leży”, „ Na św. Andrzeja błyska pannom nadzieja”. Święty Andrzej uznany jest za patrona panien chcących szybko wyjść za mąż. Miał on pomóc dziewczętom w odkrywaniu tajemnic przyszłości. Dawniej chłopcy gromadzili się na podobne wróżby w przeddzień imienin Katarzyny, szyli 24 listopada. Przeważały w nich wróżby związane ze snem np. „Karteczki”, „Co się przyśni?”. Jednak katarzynki były mniej atrakcyjne od dziewczęcych andrzejek i z czasem odeszły w niepamięć. Obecnie oba obrzędy są połączone i obchodzone równocześnie jako tradycyjne andrzejki. Są one idealnym pretekstem do niecodziennego spędzania wieczoru w gronie przyjaciół.

Zaczarowana butelka-Na dywanu leży butelka a wokół niej gwiazdy – symbole.

Dziecko kręci butelką i odczytuje symbol:

  • · gwiazda z palmą – będziesz ciągle w podróży,
  • · gwiazda z mikrofonem – będziesz znaną piosenkarką,
  • · gwiazda z sercem – będziesz mieć wspaniała żonę / męża,
  • · gwiazda z banknotem – będziesz milionerem itp.

Zabawa ruchowa ze śpiewem „Woogie-boogie.”

Do przodu prawą rękę daj

Do tyłu prawą rękę daj

Do przodu prawą rękę daj

I pomachaj nią

Bo przy boogie woogie trzeba pokręcić się

No i klaskać trzeba też: raz, dwa, trzy

Boogie woogie ahoj

Boogie woogie ahoj

Boogie woogie ahoj

I od nowa zaczynamy taniec ten

Do przodu lewą rękę daj

Do tyłu lewą rękę daj

Do przodu lewą rękę daj

I pomachaj nią

Bo przy boogie woogie boogie trzeba wkoło kręcić się

No i klaskać trzeba raz, dwa, trzy

Boogie woogie ahoj

Boogie woogie ahoj

Boogie woogie ahoj

I od nowa zaczynamy taniec ten

Do przodu prawą nogę daj

Do tyłu prawą nogę daj

Do przodu prawą nogę daj

I pomachaj nią

Bo przy boogie woogie boogie trzeba wkoło kręcić się

No i klaskać trzeba raz, dwa, trzy

Boogie woogie ahoj

Boogie woogie ahoj

Boogie woogie ahoj

I od nowa zaczynamy taniec ten

Do przodu lewą nogę daj

Do tyłu lewą nogę daj

Do przodu lewą nogę daj

I pomachaj nią

Bo przy boogie woogie boogie trzeba wkoło kręcić się

No i klaskać trzeba raz, dwa, trzy

Boogie woogie ahoj

Boogie woogie ahoj

Boogie woogie ahoj

I od nowa zaczynamy taniec ten

Wróżba „kim będę?”

 Kładziemy na dywanie worek z atrybutami różnych zawodów. Dziecko podchodzi do worka, losuje jeden z nich, a następnie wspólnie z rodzicem odkrywa znaczenie tajemniczych symboli, czyli zawód wykonywany w przyszłości.

- stetoskop → lekarz                grzebień → fryzjer

- pędzel i farby → malarz        nici → krawcowa

- strzykawka → pielęgniarka   maska→ aktor

- kalkulator → księgowa          mikrofon → piosenkarz

- chochla → kucharz                 tort → cukiernik

- zegarek → zegarmistrz          koperta → listonosz

- auto→ kierowca                      lizak → policjant

- helikopter → pilot                  tabletki → aptekarz

- taca → kelner                          chleb → piekarz

My dbamy o wasze pociechy
twittergallerycontact